گروه اقتصادی - محمد عدلی: کمی پایین‌تر از میدان فردوسی در تقاطع خیابان منوچهری بازار داغی برپا شده است.

بازار طلا وسکه صرافی

روز گذشته جمعیتی چندصد نفری دور هم جمع شدند و بازار سرپایی ارز را با محوریت دلالان تشکیل دادند.چند جوان که روی سکویی ایستاده و از بالا به جمعیت اطراف خود نگاه می‌کنند، به نوبت هدایت بازار را به‌دست می‌گیرند. فریادهای بلند آنها بدون بلندگو هم فضا را پر کرده و هیجان بالایشان در تهییج جمعیت نقش دارد. هرکدام یک یا 2گوشی موبایل در دست دارند و دائما در حال مکالمه هستند.

فعالان بازار ایجاد این بازار داغ فروش ارز از سوی دلالان و صرافان را دلیلی بر پیش‌بینی آنها از نزول قیمت‌ها می‌دانند. این فروشندگان دلار را با قیمت 3هزار و 485تومان عرضه می‌کردند درحالی‌که تابلوی صرافی‌ها چند قدم بالاتر از این هیاهو، قیمت 3هزار و 500تومان را نشان می‌داد.

روز گذشته بازار فروش ارز آنچنان داغ بود که در آخرین ساعات فعالیت بازار، قیمت دلار تا 3هزار و 400تومان هم پایین آمد. شاید اظهارنظر محمود بهمنی در بازار اثر گذاشته باشد. رئیس کل بانک مرکزی اخیراً از افزایش عرضه ارز در مرکز مبادلات خبر داد و همچنین از آمادگی این بانک برای تحویل پیش از موعد سکه‌های پیش‌فروشی سخن گفت.

دیروز هم رئیس‌کل بانک مرکزی در پایان جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران، از تحویل زودتر سکه‌های پیش‌فروش شده خبر داد و گفت: ما تصمیم گرفته‌ایم سکه‌ها را 4‌ماه زودتر از موعد مقرر تحویل بدهیم. بازار ارز که از ابتدای سال‌جاری نوسانات جزئی را از سرگذرانده و کمترین التهاب را داشته، از هفته گذشته با کاهش قیمت مواجه شده و زنگ خطر را برای سرمایه‌گذاران به صدا در آورده است. از همین رو بسیاری از صرافان تصمیم گرفته‌اند روشی دیگر را در پیش بگیرند. به‌نظر می‌رسد تحلیل آنها از آینده بازار بر کاهش قیمت دلار استوار است که تمایل بیشتری به فروش نشان می‌دهند.

کد خبر 214453
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز