مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۸۶ - ۱۸:۳۴
۰ نفر

گروه شهری: 700 دستگاه خودروی ون ظرف ماه جاری درسطح شهر تهران فعال خواهند شد.

پیش بینی شده است، نرخ کرایه خودروهای ون ازاتوبوس‌های خصوصی بیشتر و از کرایه تاکسی‌ها کمترباشد، به گونه‌ای که به گفته بافنده مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه مبلغ کرایه خودروهای ون حدود 200 تومان تا مسافت 5 کیلومتردرنظرگرفته شده است که البته نهایی شدن آن منوط به تصویب شورای اسلامی‌شهرتهران است.

بافنده درمصاحبه با همشهری اظهارداشت: قراراست 15 هزاردستگاه خودروی ون درسطح کل کشورفعال شود که ازاین میان سهم شهر تهران 10 هزار دستگاه است.

وی قیمت خودروهای ون را از15 میلیون تومان به بالا اعلام کرد و گفت: طبق توافقات به عمل آمده با صندوق‌‌‌های قرض‌الحسنه شهروندان می‌توانند علاوه بر 10 میلیون تومانی که درقالب اعطای وام کم بهره واگذار می شود، مبلغ 3 میلیون تومان نیزازصندوق قرض‌الحسنه دریافت نمایند و به این ترتیب متقاضیان می‌توانند تنها با 2 میلیون تومان پول نقد صاحب یک دستگاه خودروی ون شوند.

وی مهلت اعلام شده ازسوی وزارت کشوربرای ثبت نام دریافت خودروی ون را تاپایان خردادماه و به واسطه شرکت‌های خصوصی فعال درسطح 22 منطقه تهران اعلام کرد.

بافنده تنها مشکل برسرراه فعالیت خودروهای ون درسطح شهرتهران راعدم تصویب نرخ کرایه این گونه خودروها توسط شورای اسلامی‌شهرتهران ذکرکرد وگفت: به رغم اینکه تاکنون 60 تا 70 دستگاه خودرو تحویل متقاضیان شده و وام لیزینگ خود را نیز دریافت نموده اند، اما مشخص نبودن نرخ کرایه مانع ازورودخودروهای ون به چرخه حمل ونقل عمومی‌شده است.

این درحالی است که اواخرهفته گذشته نرخ پیشنهادی کرایه‌ها ازسوی شرکت واحد به قالیباف ارائه شده و پس ازتایید، درقالب لایحه دوفوریتی به منظورتصویب نهایی به شورای اسلامی‌شهرتهران تقدیم شده است.

کلیه خودروهای ون پلاک تاکسی خواهند داشت و تاکنون 3500 نفربرای دریافت آن ثبت نام کرده‌اند.

به گفته بافنده  امکان ثبت نام برای متقاضیان زن نیزوجود داشته وخانم‌ها می‌توانندمانند سایر متقاضیان مرد درسطح 200 خط پیش بینی شده به کارمشغول شوند.

کد خبر 21439

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز