وزیر امور خارجه با اشاره به قطعنامه 1701 شورای امنیت در خصوص بحران خاورمیانه گفت: در این قطعنامه حتماً باید اصلاحاتی صورت گیرد. چون کاملاً یک سویه صادر شده و بیشتر در جهت تامین منافع رژیم صهیونیستی است.

به گزارش سایت رسمی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، منوچهر متکی که بامداد شنبه (21/5/1385) پس از ورود به یمن در فرودگاه صنعا سخن می گفت ، خاطر نشان کرد: هر قطعنامه ای که ملاحظات و نظرات دولت و ملت لبنان در آن لحاظ نشود ، نمی تواند مورد قبول دولت و ملت لبنان قرار گیرد.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در مورد تجاوزات و جنایات رژیم صهیونیستی در لبنان و قطعنامه شورای امنیت در مورد لبنان گفت: ما ابتدا خواهان توقف فوری تجاوز بودیم و معتقدیم که این تجاوز هم در ادامه تجاوزات رژیم صهیونیستی، عامل اصلی تهدید صلح و امنیت منطقه است.

وزیر امور خارجه در ادامه سفر دوره ای خود به کشورهای منطقه بامداد شنبه 21/5/1385 از استانبول وارد صنعا شد و مورد استقبال احمد کلز مدیرکل حوزه خلیج فارس و جزیره العرب وزارت امور خارجه یمن ، جمال السلال سفیر یمن در تهران و نیز سفیر ایران در یمن و نیز کارکنان سفارت کشورمان در یمن قرار گرفت.

وی در این دیدار حامل پیام آقای دکتر محمود احمدی نژاد رییس جمهوری اسلامی ایران برای آقای علی عبدالله صالح همتای یمنی وی است.

متکی که یک هیات عالی رتبه سیاسی وی را همراهی می کند، با اشاره به زمینه های خوبی که برای ارتقای روابط ایران و یمن وجود دارد، گفت : در این سفر با دوستان یمنی مسایل منطقه ای و راه های ارتقای روابط دو کشور را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

به گفته متکی ارتقای روابط دوجانبه ایران و یمن و نیز بررسی مسایل لبنان را در دستور کار گفت و گو با مقام های یمنی قرار دارد.

دیدار و مذاکره با علی عبدالله صالح رییس جمهوری و ابوبکر القربی وزیر امور خارجه یمن نیز از برنامه های سفر متکی به صنعاست. 

کد خبر 2143

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز