سه‌شنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۰۴:۳۲
۰ نفر

گروه ادب و هنر- احمد افشار: پنجمین سمپوزیوم بین‌المللی مجسمه‌سازی‌ تهران، با حضور ۳۲ هنرمند داخلی و خارجی که از ۱۴ اردیبهشت‌ماه آغاز به‌کار کرده است، 2روز دیگر به پایان می‌رسد و شهر تهران به‌زودی صاحب ۳۲ مجسمه‌ چوبی بزرگ خواهد شد که قرار است در فضاهای سرپوشیده نظیر اماکن فرهنگی به نمایش گذاشته شود.

سمپوزیوم مجسمه سازی


سید محمدجواد شوشتری، مدیرعامل سازمان زیبا‌سازی‌ شهر تهران در گفت‌وگو با همشهری با بیان اینکه، سمپوزیوم چوب نخستین دوره‌ای است که به این شکل در تهران برگزار می‌شود، گفت: پنجمین سمپوزیوم بین‌المللی مجسمه‌سازی‌ تهران، امسال با حضور 32هنرمند در حال برگزاری است که 7نفر از هنرمندان خارجی در این رویداد هنری حضور دارند. مدیرعامل سازمان زیبا‌سازی‌ شهر تهران، همچنین با اشاره به انتقال تجربیات در این دوره افزود: بیشتر نگاه ما این است که دانشجویان به‌عنوان کارگاه آموزشی از این فرصت به‌عنوان یک تجربه بین‌المللی استفاده کنند و از طرف دیگر مردم نیز با بازدیدی که از این سمپوزیوم در پارک نوروز در بوستان آب و آتش دارند، بتوانند با این نوع کار هنرمندان داخلی و خارجی بیشتر آشنا شوند.

همچنین سیدمجتبی موسوی دبیر اجرایی این سمپوزیوم در نشست خبری دیروز به ارائه آماری از این سمپوزیوم پرداخت و گفت:‌در این دوره ۳۲ هنرمند داخلی و خارجی حضور دارند که شامل ۱۳ ایرانی متشکل از ۱۰ مرد و ۳ زن می‌شود. هنرمندان خارجی 7نفرند که شامل ۶ مردو یک زن است و در بخش دانشجویی هم ۱۰ نفر حضور دارند که به‌طور مساوی نیمی مرد و نیم دیگر زن هستند. وی افزود: در این دوره 2هنرمند مدعو ایرانی داریم و همچنین ۲۲ دستیار از میان دانشجویان رشته مجسمه‌سازی حضور دارند که شامل ۱۴ خانم و ۸ آقا می‌شود.

دبیر پنجمین سمپوزیوم بین‌المللی مجسمه‌سازی تهران ادامه داد: وقتی دوره اول این رقابت در سال 85برگزار شد، بسیاری از هنرمندان نسبت به تداوم برگزاری آن تردید داشتند، اما با حمایت و دلسوزی هنرمندان و برگزارکنندگان این سمپوزیوم ادامه پیدا کرد.

دبیرهنری این رقابت، این رویداد هنری را نخستین سمپوزیوم با مواد چوب دانست و یادآور شد:امسال نیز مانند 3دوره گذشته بخش دانشجویی سمپوزیوم با حضور 10نفر از دانشجویان رشته مجسمه‌سازی‌ برگزار شد که حضور آنها می‌تواند بسیار مفید و آموزنده باشد. به عقیده موسوی، در واقع آینده هنری این دانشجویان از رویداد‌های بین‌المللی و هنری چون سمپوزیوم‌ها رقم می‌خورد.

در ادامه سعید شهلاپور هنرمند پیشکسوت مجسمه‌سازی‌ نیز گفت: متأسفانه تهران با همه اهمیت و بزرگی خود، فعالیت‌هایش در زمینه مجسمه‌سازی بسیار اندک است و برگزاری همین سمپوزیوم موجب شده است تا در فضای هنرهای تجسمی جهان، ‌از طریق هنرمندان خارجی که 3 دوره در سمپوزیوم ایران حضور داشته‌اند، تعامل و گفت‌وگوی خوبی صورت بگیرد و هنرمندان جوان نیز راه ورود به سمپوزیوم‌های خارجی را بیاموزند.
وی افزود: حضور هنرمندان خارجی در سمپوزیوم ایران به شکست تلاش‌های تبلیغاتی غرب علیه کشورمان کمک بسیاری کرده است و هنرمندان خارجی این سمپوزیوم هم تصور نمی‌کردند که با چنین امکانات و سطح حرفه‌ای مجسمه‌سازی در کشور ما روبه‌رو شوند.

کد خبر 214088

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز