دوشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۶:۲۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: مراسم جوایز بفتای تلویزیونی در رویال فستیوال هال لندن برگزار شد.

bafta

مراسم جوایز بفتای تلویزیونی با اجرای گراهام نورتون در حالی در رویال فستیوال هال لندن برگزار شد که الیویا کلمن، بازیگر شناخته شده انگلیسی با دریافت دو جایزه بهترین بازیگر زن نقش دوم برای فیلم تلویزیونی متهم و جایزه بازیگر بهترین نقش اول زن برای کمدی تلویزیونی بیست دوازده ستاره این مراسم بود

به گزارش هنرآنلاین، در این مراسم برنامه طنز تلویزیونی "بیست دوازده" محصول بی.بی.سی که درباره مسابقات المپیک ۲۰۱۲ بود، همچنین برنده جایزه بفتا برای بهترین کمدی تلویزیونی شد. همچنین سریال درام "آخرین تانگو در هالیفکس"، تلویزیونی محصول BBC جایزه بفتای بهترین سریال درام را از آن خود کرد و مسابقات پارالمپیک لندن ۲۰۱۲ محصول کانال ۴ برنده بهترین برنامه ورزشی و بهترین پوشش زنده تلویزیونی شد.

بنابر این گزارش، الیویا کلمن پس از دریافت جایزه خود گفت: "پس معلوم شد کار من مهم بوده. ولی من تصمیم ندارم گریه کنم."

این بازیگر همچنین ضمن تشکر از جیمی مک گاورن، نویسنده "متهم"، بازی ان ماری داف، همبازی‌اش را ستود و اظهار داشت: "اگر همه موافق باشند من این جایزه را با ان ماری شریک می‌شوم. ما این کار را با هم کردیم و بدون بازی او نمی‌توانستم اینجا باشم."

در مراسم بفتای تلویزیونی، شریدان اسمیت، جایزه بهترین بازیگر زن نقش اول را برای بازی در درام تلویزیونی "خانم بیگز" به تهیه‌کنندگی Itv دریافت کرد. و بن‌ویشا نیز برنده بفتای بهترین بازیگر مرد نقش اول برای بازی در نقش ریچارد دوم در سریال "تاج خالی" شد.

در این مراسم مایکل پالین جایزه عضویت افتخاری بفتا را از تری جونز، نویسنده و همبازی‌اش در مجموعه طنز اسطوره‌ای "مانتی پایتون" دریافت کرد و در سخنانی گفت: "این افتخاری است که من به هیچ وجه سزاوارش نیستم. این جایزه را در واقع برای خوش گذراندنم در طی ۴۸ سال گذشته می‌گیرم."

جایزه ویژه بفتا به کلر بالدینگ برای اجرای برنامه ویژه المپیک شبکه BBC و اجرای مسابقات پارالمپیک برای کانال ۴ رسید. این مجری معروف در سخنان کوتاهی گفت: "می‌دانم که اگر جادوی المپیک لندن در تابستان سال گذشته نبود، این اتفاق نمی‌افتاد."

همچنین "قتل"، ساخته بیرجر لارسن، در رقابت با "دختر" پیروز شد و بفتای بهترین درام را از آن خود کرد. سریال "بازی تاج و تخت" نیز جایزه بفتای ویژه تماشاگران را به خود اختصاص داد.

به نوشته بی.بی.سی، مستند "۷/۷ یک روز در لندن" که به واقعه انفجار تروریستی در لندن در سال ۲۰۰۷ پرداخته، جایزه بفتای بهترین مستند را گرفت و "هیلزبارو، سرانجام، حقیقت" (مربوط به گزارش‌های گرانادا) جایزه بفتای بهترین پوشش خبری را دریافت کرد.

"اتاق بالا" در رقابت با سریال‌های "متهم"، "خانم بیگز" و "انتهای رژه" پیروز شد و جایزه بفتای بهترین سریال کوتاه را برد.

گراهام نورتون، که اجرای برنامه را برعهده داشت هم جایزه بفتای بهترین اجرای برنامه سرگرم کننده را برای "گراهام نورتون شو" دریافت کرد. همچنین استیو کوگان برنده جایزه بفتا برای بهترین بازیگر مرد در برنامه کمدی "به نقاط زندگی من خوش آمدید" ‌شد. او موفق به حضور در مراسم نشد ولی در پیامی که از سوی او خوانده شد گفت: "خیلی ممنونم. حالا ۵ تا بفتا دارم."

الن کار جایزه بفتا در رشته بهترین اجرای سرگرم کننده برای برنامه تلویزیونی "الن کار: مرد حراف" برد وسریال "ایست اندرز" برنده بهترین سریال داستانی شد و "ساخت چلسی" هم برنده جایزه بفتای بهترین رئالیتی‌شو (برنامه واقع گرا) شد.

گفتنی است، در این مراسم پنجاهمین سالگرد "دکتر هو" جشن گرفته شد.

کد خبر 214044
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز