دوشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۰۷:۵۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: محققان در کره جنوبی درحال مطالعه برروی توانایی لاکپشتها در جاسوسی و خرابکاری هستند.

لاکپشت

براساس گزارش رویترز، دانشمندان کره‌ای موفق به ابداع شیوه‌ای شده‌اند که با استفاده از آن می‌توانند راه رفتن لاکپشت‌های زنده را از راه دور کنترل کرده و این جاندار را به مسیری که می‌خواهند هدایت کنند.

دانشمندان با وصل کردن دیواره‌ای متحرک که می‌تواند مسیر دید این جاندار را مسدود کند، توانسته‌اند حرکت آن را کنترل کنند. لاکپشت‌ها که در دسته محبوب‌ترین حیوانات خانگی قرار دارند،‌ به زودی با استفاده از این ابداع برای انجام ماموریت‌های فوق سری در مناطق عملیاتی و جنگی مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

لاکپشت

محققان موسسه مطالعات علمی و تکنولوژیکی پیشرفته در کره جنوبی، با وصل کردن حصاری تیره و موتوردار به بالاترین بخش از لاک یک لاکپشت توانستند مسیر حرکت کردن این جاندار را از راه دور کنترل کنند. ایده این طرح از رفتار طبیعی لاکپشت‌ها در ممانعت از برخورد با موانع الهام گرفته شده‌است.

به گفته این محققان،‌لاکپشت‌ اجسام سفید را به عنوان مانع نمی‌بیند و تنها اجسام سیاه را به عنوان مانع می‌شناسد. به این شکل با نشان دادن مانعی سیاه رنگ اما غیر واقعی،‌لاکپشت تلاش می‌کند از برخورد با آن ممانعت کند و به این صورت می‌توان با تغییر دادن جهت مانع،‌ مسیر حرکت لاکپشت را از راه دور کنترل کرد.

لاکپشت

دانشمندان با استفاده از دوربینی که برروی سر لاکپشت وصل کرده بودند،‌مسیر حرکت این جاندار را دنبال کرده و مشاهده کردند با کمک این تکنیک به راحتی می‌توان جاندار را در مسیری از پیش تعیین شده هدایت کرد. ابداعی که در زمینه تجسس، اکتشاف و حتی عملیات امداد و نجات کاربردی خواهد بود.

به گفته دانشمندان کره‌ای، اصلی‌ترین کاربرد این پروژه، استفاده در برنامه‌های نظامی است، کاربرد این لاکپشت‌ها در برنامه‌های نظامی مشابه روبات‌هایی کوچک خواهد بود. اما علاوه بر این،‌ دانشمندان نیز می‌توانند از این لاکپشتها برای مطالعه برروی مناطقی استفاده کنند که انسان قدرت رفتن به آنجا را ندارد.

کد خبر 213955
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز