یکشنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۱
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: چاد برای پیوستن به عملیات صلح‌بانی سازمان ملل در مالی باید به تعهدش درباره استفاده نکردن از کودک سرباز پایبند باشد.

child soldir

نماینده سازمان ملل درامور کودکان و درگیری‌های مسلحانه در چاد حضور دارد تا از این موضوع اطمینان یابد و مشخص شود این کشور آفریقایی از کودکان و نوجوانان در ارتش استفاده نمی‌کند و به کشورهای دیگر در به‌خدمت گرفتن این بچه‌ها برای ارتش‌شان کمک نمی‌کند.

به‌گزارش سازمان چاد چایلد سولجر، دولت این کشور از گروه‌های مسلح سودان در به‌خدمت‌گرفتن کودکان و نوجوانان اهل چاد  برای عملیات نظامی حمایت می‌کرد.

سربازان چاد به‌زودی به‌عنوان بخشی از نیروی صلح‌بان سازمان ملل وارد مالی می‌شوند. قرار است سربازان آفریقایی در مالی در قالب نیروی حافظ صلح سازمان ملل وارد عمل شوند. اما تردیدهای بسیاری درباره استفاده از نیروی نظامی چاد در این ماموریت وجود دارد.

باوجود این‌که سربازان چاد  بهترین نیروی نظامی آموزش‌دیده در آفریقا به شمار می‌روند و تجربه‌های بسیاری در زمینه درگیری‌های صحرایی دارند و در مهار شورش ها نیز عملیات موفقی با فرانسه انجام داده‌اند،اما به‌خاطر  سابقه کشورشان در به‌خدمت‌گرفتن کودکان و نوجوانان در ارتش، در این ماموریت با چالش مواجهند.

نیروهای چاد کمتر از یک پنجم صلح‌بانان سازمان‌ملل در مالی را تشکیل خواهندداد.کارشناسان می‌گویند این نیروها بسیار کارآمد هستند و انگیزه‌ای قوی و کمک سودمندی برای دیگر نیروها خواهند بود.

کد خبر 213794
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز