یکشنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۰۸:۴۳
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: سیستم عامل اندروید طی پنج‌سال گذشته از هیچ به نقطه‌ای رسید که توانست با سلطه کامل بر بازار موبایل، اپل و مایکروسافت را در این بازار شکست دهد، سوال اینجا‌ است که تا شکست این دو شرکت در بازار رایانه‌های خانگی چقدر زمان باقی مانده‌است؟

براساس گزارش ZDnet،  اندروید طی پنج و نیم سال گذشته توانسته خود را از صفر به سیستم عاملی تبدیل کند که بر اساس گزارش شرکت مطالعاتی Canalys، در چهار ماهه اول سال 2013 بر بازار موبایل تسلط کامل پیدا کرده‌است. بازار موبایل که تبلت‌ها،‌اسمارت‌فونها و نوت‌بوک‌ها را نیز شامل می‌شود، رشد سال به سال 37.4 درصدی داشته اما بیشترین سهم از این رشد نصیب اندروید شده‌است.

طی چهار‌ماهه اول سال 2013 سیستم عامل 59.5 درصد از الکترونیک‌های هوشمند به فروش رسیده اندروید بوده‌است،‌ در پی آن iOS اپل 19.3 درصد سهام بازار و مایکروسافت 18.1 درصد را به خود اختصاص داده بودند. البته تبلت‌ها عامل اصلی این رشد به حساب می‌آیند نه اسمارت‌فون‌ها و نوت بوک‌ها. میزان فروش سال به سال جهانی تبلت‌ها با رشدی 106.1 درصدی مواجه شده و به 41.9 میلیون دستگاه رسیده‌است. با وجود‌اینکه آی‌پد اپل همچنان یکی از محبوب‌ترین‌های بازار به شمار رفته و 46.4 درصد از سهام این بازار را در اختیار دارد، اما حتی آی‌پد نیز در برابر اندروید ایمن نیست و در  یک چهارم سوم سال رقابت سهام بازار را به اندروید واگذار کرد.

با توجه به این آمار واضح است که اندروید درحال شکست دادن اپل و مایکروسافت در بازار موبایل است و این دو شرکت از جانب اندروید به شدت تحت فشار قرار گرفته‌اند. با توجه به موفقیت این سیستم عامل در بازار موبایل، اکنون باید به این نکته اندیشید که این سیستم عامل تا چه‌مدت دیگر به درون رایانه‌های خانگی نیز نفوذ کرده و در مقابل ویندوز و iOs قد علم خواهد کرد.

با توجه به اینکه کاربران از اندروید در اسمارت‌فون‌ها و تبلت‌ها استقبال خوبی کرده‌اند و روزانه 1.5 میلیون یا ماهانه 45 میلیون الکترونیک اندرویدی فعال می‌شود، منطقی به نظر می‌آید که این سیستم عامل به زودی بتواند در نوت‌بوکها، لپ‌تاپ‌های قابل تبدیل و ترکیبی نیز نفوذ پیدا کند. 

کد خبر 213781
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز