همشهری آنلاین: دومین نمایشگاه انفرادی مصطفی اکبری با عنوان «تنیده در رگ رؤیا» با اجرای گروه موسیقی پالیز در فرهنگسرای ارسباران گشایش می‌یابد.

نقاشی

به گزارش همشهری آنلاین، 37 اثر پرتره، حاصل 3 سال فعالیت مصطفی اکبری ساعت 16 روز 23 اردیبهشت‌ماه در فرهنگسرای ارسباران رونمایی می‌شود که مراسم افتتاح این نمایشگاه با اجرای زنده گروه موسیقی پالیز همراه خواهد بود.

مصطفی اکبری، فارغ‌التحصیل رشته برق است و نقاشی را به‌صورت خودجوش از کودکی آغاز کرده است.

او در پی استقبال نشریه شاهد از آثاری که در 12سالگی خلق کرده بود، به صورت جدی به کاریکاتور و تصویرسازی علاقمند شد.

در نوجوانی مجسمه سازی با گچ را به صورت تجربی آغاز کرد و با ساخت مجسمه از صورت آدم‌ها، به تکنیک‌ها و دریافت‌هایی از نقاشی و طراحی رسید و از آنها برای کار در نقاشی استفاده کرد.

وی بعد از طراحی و نقاشی به‌ صورت رئال، به مکتب‌های امپرسیونیسم و اکسپرسیونیسم روی آورده است.

رگ‌های بدن و تشبیه آن به خط سرنوشت، ایده‌ای بوده است که از آن برای خلق مجموعه «تنیده در رگ رؤیا» استفاده شده است؛ رگ‌هایی که مسیل زندگی هستند، رویاهای جاری در رگ‌ها.

این مجموعه شامل 37 اثر پرتره است که با ترکیب چند تکنیک و نقطه‌گذاری رنگ بر روی کاغذ انبه نقاشی شده و حدود 3 سال زمان برده است.

اکبری به‌دلیل علاقه شخصی به مضامین و موضوعات درونی انسان امروز، این مجموعه را یکی از بزرگترین اتفاقات زندگی خویش می‌داند.

«تنیده در رگ رویا» روایت انسان‌هایی با دردها، نگاه‌ها و تامل‌هایشان در زندگی امروز است؛ روایت کودکانی که با سرطان روزهایشان را سپری می‌کنند.

این نمایشگاه از 23 تا 30 اردیبهشت‌ماه در گالری شماره 1 فرهنگسرای ارسباران دایر خواهد بود و علاقمندان می‌توانند روزهای شنبه تا چهارشنبه، از ساعت 13 تا 20 و روزهای پنجشنبه از ساعت 17:30 تا 21 به فرهنگسرای ارسباران در خیابان شریعتی، خیابان جلفا مراجعه کنند.

کد خبر 213598
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز