شنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۰۷:۵۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس سازمان زندان‌ها گفت: تا جایی که می‌دانم جوانفکر در حال مرخصی زندان به سر می‌برد و محکومیت وی به پایان نرسیده است.

غلامحسین اسماعیلی

غلامحسین اسماعیلی رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری تسنیم درباره ثبت‌نام علی‌اکبر جوانفکر در انتخابات ریاست جمهوری با وجود تمام نشدن دوران محکومیتش اظهار داشت: تا جایی که می‌دانم جوانفکر با دستور دادستان در مرخصی به سر می‌برد.

وی با بیان اینکه تاجایی که می‌دانم مدت محکومیت جوانفکر به پایان نرسیده است، ادامه داد: اگر تغییری ایجاد نشده است خبری ندارم ولی آخرین اخباری که در اختیار ما قرار گرفته حاکی از این است که ایشان در مرخصی به سر می‌برد و حتی اسم وی جزو افرادی که شامل عفو رهبری در نوروز شدند، نبوده است.

اسماعیلی افزود: اینکه جوانفکر می‌تواند ثبت‌نام کند یا نه، از حوزه نظردهی ما بیرون است؛ این به خاطر وضعیت آزادی‌های فراوان مدنی کشور ما است که یک زندانی می‌تواند در زمان مرخصی هم در انتخابات ثبت‌نام کند و شاید در مرحله بررسی صلاحیت‌ها مراجع ذیصلاح وارد عمل شوند.

رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور خاطرنشان کرد: اینکه فردی در حال مرخصی زندان نتواند ثبت‌نام کند، شاید از خلاءهای قانونی باشد، که ثبت‌نام باید انجام بگیرد و بعد از آن شورای نگهبان در کنار سایر صلاحیت‌ها به آن رسیدگی کند.

علی‌اکبر جوانفکر مشاور سابق رئیس‌جمهور دقایقی پیش به همرام همسرش، برای ثبت‌نام در یازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری وارد وزارت کشور شد.

کد خبر 213590

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز