همشهری آنلاین: مدیر کل حقوقی سازمان امور دانشجویان با اشاره به برخی پیشنهادات مطرح شده در خصوص آیین نامه جدید کمیته انضباطی به دو مورد در زمینه پوشش دانشجویی و برخورد با تخلفات امتحان اشاره کرد.

حسین شمسیان در گفتگو با مهر، با اشاره به برخی از پیشنهادات مطرح شده در آیین نامه بازنگری شده کمیته انضباطی، گفت: در بحث همراهی با دانشجویان، آیین نامه جدید دارای ویژگی‌های بهتری است و تخلفات را می‌توان دقیق‌تر بررسی کرد.

وی ادامه داد: در آیین نامه جدید با دعوت از تیمهای مختلف حقوقی و دانشگاهی از ضعف‌های پیشین کاسته شده و تعدادی از دانشجویان در نگارش آن به صورت مستقیم و غیرمستقیم حضور داشتند.

این مقام مسئول سازمان امور دانشجویان در خصوص برخی پیشنهادات در حوزه پوشش دانشجویی گفت: در مورد ارشاد، همراهی و مساعدت از خانواده ها همچنین آموزش‌های در سطح دانشگاه پیشنهاداتی مطرح شده است.در این آیین نامه قائل به این نیستیم که تنها راه، یک برخورد بازدارنده انتقادی است بلکه ما به دنبال آن هستیم که مبانی برای دانشجویان روشن تر شود.

شمسیان درباره تخلفاتی که در امتحانات صورت می گیرد با توجه به آیین نامه جدید، اظهار داشت: تغییر جدی در تنبیه های مربوط به تخلفات امتحانی که در مقطعی بالاترین تخلفات به شمار می آمد، دیده نشده ولی در نحوه اجرای آن تغییراتی ایجاد شده است.

وی ادامه داد: برخی موارد این آیین‌نامه هم به زیرساخت‌های دانشگاه‌ها مربوط می‌شود، به عنوان مثال در سالن‌های امتحانی که دوربین نصب شده و اکثر دانشگاهها این اقدام را انجام داده‌اند میزان تخلفات در امتحانات کاهش می‌یابد.

شمسیان درخصوص احتمال در نظر گرفتن جریمه نقدی برای دانشجویان خاطی، تاکید کرد: این موضوع هم اکنون محل بحث است زیرا مخالفان و موافقان این موضوع دلایلی برای آن دارند.

مدیر کل حقوقی سازمان امور دانشجویان درباره کاهش میزان تخلفات دانشجویی، خاطرنشان کرد: تخلفات دانشجویی در حوزه های مختلف به علت آگاه شدن دانشجویان از حقوق خود به میزان زیادی کاهش مطلوب و منطقی یافته است.

کد خبر 213000

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز