همشهری آنلاین: کتاب تجربه‌های ماندگار در گزارش‌نویسی حاصل ترجمه و تدوین علی‌اکبر قاضی‌زاده مدرس، مترجم و روزنامه‌نگار نام‌آشنای حوزه‌ مطبوعات منتشر شد

تجربه‌های ماندگار در گزارش‌نویسی، ترجمه و تدوین علی‌اکبر قاضی‌زاده، شمارگان: 3000 نسخه/ قیمت: 2500 تومان/ تعداد صفحات: 354/ سال نشر: 1386/ قطع: رقعی/ ناشر: دفتر مطالعات و توسعه رسانه‌ها/ پخش: دفتر مطالعات و توسعه رسانه‌ها و دستان شابک:4-01-9934-964

کتاب تجربه‌های ماندگار در گزارش‌نویسی حاصل ترجمه و تدوین علی‌اکبر قاضی‌زاده مدرس، مترجم و روزنامه‌نگار نام‌آشنای حوزه‌ی مطبوعات است که در گذشته کتاب روزنامه‌نگاری حرفه‌ای اثر دیوید رندال را -انتشارات روزنامه ایران - منتشر کرده است.

روابط عمومی دفتر مطالعات و توسعه رسانه ها به نقل از فاطمه کیهان اعلام کرد: همزمان با بیستمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در اردیبهشت ماه سال جاری کتاب تجربه‌های ماندگار در گزارش‌نویسی منتشر شد . این کتاب شامل یک درآمد و یک مقدمه با عنوان «سخن نخست» و 70 متن گزارشی از گزارش‌های منتخب یکی دو قرن اخیر است.
مدیر انتشارات دفتر مطالعات و توسعه رسانه ها در توضیح بیشتر کتاب یاد شده گفت: گزارش نخست خلاصه‌ای از اثر جاودانه ابوالفضل بیهقی، یعنی «بر دار کردن حسنک وزیر» و گزارش دوم، در مورد قتل ناصرالدین شاه با عنوان «ترور صاحب قران» است. سایر گزارش‌ها بجز چند گزارش که در ابتدای کتاب آمده ترجمه روان و شیوای قاضی‌زاده از کتاب جان کری است.

قاضی زاده در مقدمه می‌نویسد: «از کتاب جان کری تنها بخشی را ترجمه کرده‌ام که به رویدادهای بسیار معروف ربط می‌یابد یا از نویسندگان شناخته‌تری هستند.»
در بخش «درآمد» نیز نوشته است: این مجموعه را نمونه‌ای از کوشش‌های حرفه‌ای در کار گزارشگری می‌داند که در انواع زمینه‌ها و موضوع‌ها، به سبک‌های مختلف و مناسبت‌ها و در محل‌های گوناگون تهیه شده است و زبان گزارش در این میان رساترین و مؤثرترین مهارت ارتباطی است.

کیهان افزود: این مجموعه درواقع مروری است بر مهم‌ترین حوادث دنیا در یکی دو قرن اخیر و با همه خشونت و تلخی که در بسیاری از گزارش‌های این کتاب می‌توان سراغ کرد، خط مشترک و پیوند اصلی در مجموع کارها، نکوهش نهاد ستمگری انسان و ارج گذاشتن بر کوشش‌های انسان‌مدارانه است؛ معادله‌ای که به اندازه زندگی بشر پیشینه دارد.
کوتاهی قطعه‌ها و تنوع موضوع‌ها مهم‌ترین ویژگی این کتاب است. علاوه بر این، زیرنویس‌ها و توضیحات بجای قاضی‌زاده در جای‌جای کتاب به خواننده در درک هرچه بیشتر شرایط گزارش کمک بسزایی می‌کند.
امید است این مجموعه‌ی بسیار زیبا، روان و خواندنی که به همت علی‌اکبر قاضی‌زاده ترجمه و تدوین یافته در زمینه شناخت انواع سبک‌ها و روش‌های گزارش‌نویسی برای اهل فن، دانشجویان و آنان که دوست دارند بیاموزند، مؤثر باشد.

گفتنی است علاقه مندان می توانند کتاب یاد شده را با مراجعه به واحد فروش کتاب در دفتر مطالعات و یا انتشارات دستان( خ - انقلاب خ- منیری جاوید نبش خیابان وحید نظری) و همچنین از طریق صفحه انتشارات این وب سایت خریداری کنند.
یاد آوری این نکته ضروری است که هزینه ارسال کتاب ها برای افرادی که از طریق سایت اقدام کنند ، رایگان است

کد خبر 21257

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار رسانه و روزنامه‌نگاری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز