رهبر فرزانه انقلاب، پیش از ظهر دیروز با حضور در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) درحالی‌که وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و بعضی مدیران معاونت فرهنگی وزارت ارشاد ایشان را همراهی می‌کردند از برخی سالن‌ها و بخش‌های بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران دیدن کرده و با تنی چند از مسئولان حوزه نشر، متصدیان غرفه‌ها و مدیران بخش‌های گوناگون نمایشگاه کتاب به گفت‌وگو پرداختند.

بازدید رهبر از نمایشگاه کتاب

به گزارش مهر، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای سال‌های گذشته نیز با اختصاص فرصتی برای بازدید از نمایشگاه کتاب، با ناشران مطرح و فعال کتاب به گفت و شنود می‌پرداختند. بازدید از شبستان و دیدار با ناشران عمومی، حضور در سالن یاس و گفت‌وگو با مدیران مؤسسات نشر در حوزه ادبیات انقلاب و دفاع‌مقدس از برنامه‌های همیشگی رهبر معظم انقلاب در سال‌های گذشته بوده است. آیت‌الله خامنه‌ای سال گذشته در 17اردیبهشت از نمایشگاه بیست و پنجم دیدن کردند و طی آن فرمودند: «باید به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که فضای کتابخوانی در کشور توسعه و تعمیق پیدا کند.»

ایشان همچنین فرمودند: «باید با یک برنامه‌ریزی دقیق و تعیین اهداف مرحله‌ای در هر سال، همگام با برگزاری نمایشگاه کتاب و افزایش جمعیت بازدیدکننده، در فضای کتابخوانی کشور نیز پیشرفت چشمگیری به‌وجود‌ آید.» رهبر فرزانه انقلاب در سال گذشته با تأکید بر لزوم ارزیابی محتوایی هر ساله‌ نمایشگاه کتاب به وسیله‌ افرادی کارشناس و صاحب صلاحیت افزودند: «این ارزیابی نشان خواهد داد که آیا هر دوره نمایشگاه کتاب از نظر محتوا، نسبت به دوره قبل، تغییر و رشد داشته است یا خیر.»

کتاب هایی که رهبری خریدند

شمار زیادی از غرفه‌داران و اصحاب رسانه پشت در ورودی شبستانی که رهبری در آن حضور داشتند، جمع شده بودند تا شاید بتوانند از نزدیک با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای دیدار کنند اما این امکان فقط برای غرفه‌دارانی که غرفه آنها از ردیف26 تا پایان نمایشگاه بود، فراهم شد. به گزارش فارس، در زمان بازدید رهبر حکیم انقلاب، غرفه‌داران در راهروها جمع شده بودند و با ذکر صلوات ایشان را بدرقه می‌کردند. مقام معظم رهبری از غرفه‌های نمایشگاه کتاب دیدار کرده و با غرفه‌داران درباره روند کاری آنها و کتاب‌های منتشر شده مشغول صحبت شدند. عده‌ای از غرفه‌داران و حاضران در شبستان هم نامه‌ها و دلنوشته‌های خود را برای رهبر آماده کرده و به ایشان دادند. مقام معظم رهبری بیشترین فرصت خود را در انتشارات سوره مهر و ققنوس گذراندند و چفیه خود را به کارکنان سوره مهر اهدا کردند. همچنین کتاب «ضد» اثر فاضل نظری را خریداری کردند. در انتشارات پیام آزادی هم فرهنگ دیوان پژمان بختیاری را دیدند و عنوان کردند که کار جالبی است. ایشان همچنین در غرفه انتشارات پیام آزادی برای مرحوم علیان جاسبی که از پایه‌گذاران مجمع ناشران انقلاب اسلامی بود، از درگاه الهی طلب مغفرت کردند.

بازدید رهبری از نمایشگاه مایه برکت آن شد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: بازدید مقام‌معظم رهبری از نمایشگاه کتاب، مایه برکت آن شده است. سیدمحمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت‌وگو با مهر بازدید مقام معظم رهبری را از بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران را مایه برکت این رویداد فرهنگی توصیف کرد و گفت: برکت امروز(شنبه) نمایشگاه کتاب تهران، دیدار مقام معظم رهبری از آن بود و این می‌تواند در رونق نمایشگاه بسیار مؤثر باشد. وی افزود: ان‌شاء‌الله در روزهای آینده شاهد حضور دیگر مسئولان کشور از نمایشگاه باشیم. وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی یادآور شد: اهتمام و توجهی که معظم له به امر کتاب دارند، بسیار مهم است و این اهتمام باید در همه سطوح مدیریتی کشور وجود داشته باشد. حسینی تأکید کرد: اگر این اتفاق بیفتد، قطعا خیلی از مشکلاتی که بر سر نشر کشور است، برطرف خواهد شد. وی توضیحی درباره نکاتی که رهبرمعظم انقلاب در بازدید از نمایشگاه کتاب ارائه کرده‌اند، نداد و گفت: این را باید سر فرصت و به‌صورت مفصل بیان کنم. وی همچنین بازدید مردم را از نمایشگاه کتاب تهران بسیار خوب توصیف کرد و تصریح کرد: برنامه‌های متنوعی که در نمایشگاه و در بخش‌های مختلف آن مثل سالن صنعت چاپ، بخش بیداری اسلامی و سراهای اهل قلم برگزار می‌شود در کشاندن مردم به نمایشگاه تأثیر زیادی داشته است. حسینی یادآور شد: این قبیل برنامه‌ها می‌تواند بر رونق هر چه بیشتر نمایشگاه و معرفی آثار و کتاب‌های جدیدی که منتشر شده، مؤثر باشد.

کد خبر 212487

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز