همشهری‌آنلاین: در حالی که یک مقام آگاه در وزارت خارجه ایران، دستگیری یکی از دیپلمات‌های کشورمان در تهران را تایید کرده، اخبار منتشره در رسانه‌های خارجی، حاکی از این است که این دیپلمات دستگیرشده، باقری اسدی یکی از دیپلمات‌های برجسته ایرانی است.

ایسنا نوشت: رسانه‌های آمریکایی، باقر اسدی را یکی از دیپلمات‌های برجسته ایرانی معرفی کرده‌اند که پیش‌تر در دفتر نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد، دارای رتبه بالایی بوده است.

وی همچنین پیش از دستگیری، مدیریت دبیرخانه کشورهای در حال توسعه یا دی هشت در استانبول را بر عهده داشته است.

یکی از نزدیکان اسدی به رویترز گفته ‌که اطلاع دقیقی دباره دستگیری این دیپلمات ایرانی ندارند.

اظهارات علی‌اکبر صالحی درباره دیپلمات ایرانی دستگیرشده در ایران

صالحی گفت: امیدواریم سوءتفاهم درباره آقای اسدی که از کارکنان خوشنام و با سابقه وزارت خارجه هستند، هرچه سریع‌تر رفع شده و آزاد شوند.

علی اکبر صالحی در حاشیه رونمایی از چند کتاب جدیدالانتشار وزارت خارجه در محل نمایشگاه تهران، درباره دستگیری یک دیپلمات ارشد کشورمان (باقر اسدی) در جمع خبرنگاران گفت: باعث تاسف است که در مورد جناب آقای باقر اسدی به عنوان یکی از کارشناسان بسیار زبده و ارزشی وزارت خارجه که پیشینه خوبی دارند و ما جز تلاش برای تامین منافع کشور از ایشان چیزی ندیده‌ایم، سوءتفاهمی پیش آمده است که امیدواریم این سوءتفاهم برطرف شود.

وی ادامه داد: هر نهادی در جمهوری اسلامی ایران مسوولیت خود را دارد، یکی از نهادهای محترم کشور، یک مساله‌ای را بیان کردند که امیدواریم این امر صحت نداشته باشد و یک سوءتفاهم باشد. ما آقای باقر اسدی را با توجه به شناختی که از او داریم، او را انسانی متدین، عامل به احکام و از خانواده بسیار شریف و از کارمندان خوشنام و با سوابق بسیار درخشان می‌دانیم و ان‌شاءالله این سوءتفاهم برطرف خواهد شد و شاهد آزادی ایشان به لطف الهی خواهیم بود.

کد خبر 212195
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز