همشهری آنلاین: سرمربی سابق تیم ملی فوتبال می گوید ایران برای به دست آوردن نفوذ در مدیریت فوتبال آسیا باید هزینه کند.

علی پروین

علی پروین که برای حضور در مراسم تقدیر از چهره‌های مطرح فوتبال آسیا به کوالالامپور سفر کرده راجع به انتخابات کنفدراسیون فوتبال آسیا و نفوذ کم ایران در AFC گفت: ما باید به هر شکلی که شده نماینده‌ای در AFC داشته باشیم. برای ما ننگ به حساب می‌آید که برای جمع کردن رای، پول خرج کنیم اما این امر قانونی است و می‌توان با پول خرج کردن رای به دست آورد.

وی تاکید کرد:‌ ما هر طور که شده باید یک کرسی در هیات اجرایی کنفدراسیون فوتبال آسیا داشته باشیم حتی اگر شده آدم‌ها را بخریم ولی متاسفانه ما این کارها را عیب می‌دانیم. برای داشتن کرسی، باید عده‌ای را داشته باشیم که ما را حمایت کنند. باید بتوانیم لابی‌های قوی داشته باشیم تا بتوانیم رای بیاوریم.

مهمترین اظهارات علی پروین در مالزی را به نقل از ایسنا در زیر بخوانید:

  • با پرواز امارات به مالزی آمدم اما از آنجا که در دوبی باید منتظر ترانزیت می‌ماندیم مدت زیادی حدود 4 - 3 ساعت آنجا معطل شدیم. پرواز امارات به مالزی هم با یک ساعت تاخیر انجام شد به همین دلیل خیلی اذیت شدم و خسته و له به مالزی رسیدم.
  • ببینید الان پرسپولیس یک بازی حساس را در برابر سپاهان در فینال جام حذفی دارد. ان‌شائالله که این بازی را می‌بریم. قبل از سفر به مالزی با آقای رویانیان دیدار کردم و قرار شد پس از بازی فینال جام حذفی بنشینیم و برای سال آینده یک تصمیم درست و حسابی بگیریم.
  • من فکر می‌کنم شانس پرسپولیس برای قهرمانی بیشتر باشد. فکر می‌کنم شانس قهرمانی پرسپولیس 60 درصد باشد.
  • {آیا به غیر از پرسپولیس به تیم دیگری فکر می‌کنید} به هیچ عنوان. غیر از پرسپولیس هیچ جای دیگری نمی‌روم و به باشگاه استیل آذین را هم به خاطر دوستی با آقای هدایتی رفتیم. آقای هدایتی بسیار آدم بامعرفتی است و پیش از سفرم به مالزی به من زنگ زد و گفت که اگر کاری از دستش برمی‌آید برای من انجام می‌دهد و به من گفت که هر کاری دارم به او بگویم. من هم در جوابش گفتم دست شما درد نکند، از شما به ما رسیده. به هدایتی گفتم می‌خواهم به مالزی نروم اما او گفت نه این کار را نکن و به مالزی برو. شما افتخار محله دولابی.
  • {فکر می‌کنید چند درصد بازیکنان پرسپولیس برای فصل بعد باید تغییر بکنند} اصولا وقتی لیگ تمام می‌شود یک سری بازیکن خود به خود می‌روند و یک سری دیگر می‌آیند و این در فوتبال طبیعی است. من فکر می‌کنم که 6 - 7 بازیکن از پرسپولیس خودشان می‌روند و یک تعدادی هم جذب می‌شوند.
  • {به نظر شما بازیکنی هست که نیاز باشد از پرسپولیس برود} نه این طور نیست. اما بعضی وقت‌ها یک بازیکن می‌آید و مثلا می‌گوید من دیگر نمی‌خواهم در این تیم بازی کنم یا نمی‌توانم دیگر ذخیره بنشینم و از تیم خداحافظی می‌کند.
  • به نظر من مراسم خداحافظی مهدوی‌کیا به این شکل اشتباه است. مهدوی‌کیا بازیکن کمی برای فوتبال ما نبود. مهدوی‌کیا بازیکنی بوده که فوتبال ما را به اروپا برده است. برای مراسم خداحافظی مهدوی‌کیا باید یک تیم خارجی می‌آوردیم و تجلیل درست و حسابی می‌کردیم.
  • {وسیله برگشت از مالزی به ایران} یکی از دوستان‌مان با پرواز ایران ایر به مالزی آمده که پرواز مستقیم بود و 7 ساعته به مالزی رسیده بود ولی ما نمی‌دانستیم و اشتباه کردیم و باید چنین کاری می‌کردیم. حالا برای بازگشت هر طور شده با پرواز ایرانی برمی‌گردیم.
  • ما می‌گوییم که از هواپیما می‌ترسیم اما اگر مجبور شویم سوار می‌شویم. این طور نیست که ما اصلا نتوانیم سوار شویم و همان طور که قبلا هم گفتم اعتقاد دارم که ما همه یک بار آمده‌ایم و یک بار هم می‌رویم. همه به نوعی از سوار شدن به هواپیما می‌ترسند ولی کسی چیزی نمی‌گوید، اما ما گفتیم.
  • {آخرین سفری که پیش از این انجام داده بود} دقیق یادم نیست. اما حدود دو سال پیش پروازی به دوبی داشتم اما از آن تاریخ به این طرف دیگر پروازی نداشتم.
  • حقیقتش را بخواهید من نمی‌خواستم به مالزی بیایم اما با اصرار آقای نبی و خانواده‌ام و به عشق ملت، نظام‌ و مردم خوب‌مان به مالزی آمدم.
کد خبر 212166
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز