چهارشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۰۷:۰۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: پرنس ویلم الکساندر درپی کناره‌گیری مادرش،‌ ملکه بئاتریکس از سلطنت بر هلند، طی مراسم ادای سوگند در کلیسایی نزدیک به قصر سلطنتی، سلطنت را پذیرفت.

پادشاه هلند

براساس گزارش BBC، ویلم الکساندر پس از اینکه مادر 75 ساله‌اش پس از 33 سال سلطنت بر هلند، رسما از سلطنت استعفا داد، پس از 123 سال به اولین پادشاه هلند تبدیل شد و سلطنت را به عهده گرفت.

ویلم الکساندر  پس از اینکه سند استعفا از سلطنت توسط مادرش به امضا رسید رسما سلطنت خود را آغاز کرد و مهمانان حاضر در این مراسم برای شرکت در مراسم ادای سوگند آغاز سلطنت پادشاه، راهی کلیسای نزدیک قصر سلطنتی شدند.

ملکه هلند در ماه ژانویه سال 2013 میلادی و در آستانه سالگرد تولدش خبر تصمیم خود برای کناره‌گیری از سلطنت به نفع پسرش را اعلام کرد. وی که در میان هلندی‌ها از محبوبیت زیادی برخوردار است در سخنرانی خداحافظی‌اش اعلام کرد پسرش از هر نظر آمادگی پذیرفتن سلطنت را دارد.

در مراسم تفویض سلطنت، علاوه بر مقامات هلندی تعدادی از شخصیت های خارجی، از جمله ولیعهد اسپانیا، ولیعهد بریتانیا و ولیعهد ژاپن نیز حضور داشتند.

تفویض سلطنت در دهه‌های اخیر در میان این خاندان‌ سلطنتی به یک سنت تبدیل شده‌است. مادر ملکه بئاتریکس،‌ جولیانا نیز در سال 1980 و در تولد 71 سالگی‌اش سلطنت را واگذار کرد و مادربزرگ وی نیز در سال 1948 و در سن 68 سالگی از سلطنت کناره‌گیری کرد.

کد خبر 211974
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز