همشهری آنلاین: دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به مناظره‎های انتخاباتی سال 88 گفت: قرار بود سیاست را اخلاقی کنیم و نه اخلاق را سیاسی. وقتی بالاترین مسئول قوه مجریه در مناظره‌های سال 88، شرف و حیثیت ملی ما را با نشان دادن عکس یک خانم زیر سئوال می‌برد چطور می‌خواهید حیثیت و ناموس ما در جامعه حفظ شود؟

محسن رضایی کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در دانشگاه شهید بهشتی گفت: اکنون در یک مقطع حساسی هستیم که می‌خواهیم از یک پیج تاریخی عبور کنیم. اصلی‌ترین مسائلی که در این بحران با آن روبرو هستیم عمدتا مسائل اقتصادی و فرهنگی است. اگر گذشتگان می‌توانستند این مسائل را به خوبی اداره کنند اکنون مشکلات کنونی را نداشتیم.

وی گفت: دولت آینده می‌تواند سرآغاز تحول باشد. من شعارم نوسازی اقتصادی و فرهنگی است. این نوسازی جز با یک نهضت اجتماعی حاصل نمی‌شود.

اهم اظهارات محسن رضایی کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری به نقل از مهر از این قرار است:

  • امروز ما از ناحیه تشخیص‌های نادرست در تصمیم گیری اداره کشور آسیب بیشتری از آمریکایی‌ها خوردیم. آن زمان که مشخص شد قرار است تحریم شویم گفتند تحریم‌ها کاغذ پاره است. دولت باید به یک تعمیرگاه رفته و نوسازی شده آن بیرون بیاید.
  • قرار بود سیاست را اخلاقی کنیم و نه اخلاق را سیاسی. وقتی بالاترین مسئول قوه مجریه در مناظره‌های سال 88، شرف و حیثیت ملی ما را با نشان دادن عکس یک خانم زیر سئوال می‌برد چطور می‌خواهید حیثیت و ناموس ما در جامعه حفظ شود؟ وقتی در مجلس مسئولان سیلی به هم نشان می‌دهند چطور می‌خواهید به فرهنگ در جامعه رسیدگی کنیم؟ فرهنگ و اخلاق باید از دولتمردان شروع شود.
  • از کاندیداها خواهش می‌کنم انتخابات را گل آلود نکنند و بگذارند انتخابات شفاف بماند و ملت ایران ماهی خود را بگیرند. سراب تبلیغاتی درست نکنیم چرا که امروز وقت خرج کردن 700 میلیارد دلار نیست. باید با نصف این مبلغ کشور را اداره کرد و با نصف دیگر راه را برای آیندگان باز کرد.
  • برای آینده چند کار جدی از جمله واگذاری اختیارات از تهران به استان‌ها را در برنامه داریم. مسئله دوم تولید ثروت با توجه به کارآفرینی در مناطق مختلف خواهیم داشت. مطمئن باشید مسئله رفع محرومیت از مهمترین انگیزه های من است که دنبال می‌کنم.
  • (در پاسخ به این سئوال که آیا شعار یارانه سبز شما شبیه شعار آوردن پول نفت بر سر سفره‌های مردم آقای احمدی نژاد است) بحث یارانه سبز متفاوت از یارانه احمدی نژاد است. یارانه سبز را برای تولید و سرمایه گذاری می‌دهیم و کسانی که بخواهند کشاورزی سنتی شان را مدرن کنند.
  • (در خصوص شعار سلام بر زندگی) شعار سلام بر زندگی، سلام به خوبیست یعنی بیکاری و گرانی برطرف شود انشاءالله روزی برسد که فشارها از روی زندگی مردم برداشته شود.
  • (در خصوص کاندیداتوری در انتخابات 88) در سال 88 اینکه احمدی نژاد به عنوان تنها نماینده اصولگرایان باشد را قبول نکردم یک عده که الان کاندیدا شده‌اند به من توهین کردند و گفتند تو برو حتی اگر شده یک میلیون رای احمدی نژاد را کنترل کن اما من همه این اهانت‌ها را پذیرفتم و گفتم اگر راه فعلی را برویم به پرتگاه می‌رسیم و اگر پشت سر آن دو نفر بایستیم شکست می‌خورم بنابراین وارد صحنه شدم.
  • (در خصوص انتخابات سال 88 و اتفاقات پس از آن) وقتی روز شنبه نتایج اعلام شد دو اتفاق بوجود آمد یک راه اعتراض قانونی و راه دیگر اعتراض خیابانی بود. من راه اعتراض قانونی را انتخاب کردم و تخلفاتی را که به من گزارش شده بود به شورای نگهبان اعلام کردم و در این خصوص مصاحبه نیز کردم اما وقتی شورای نگهبان نظرش را اعلام کرد من تمکین کردم و در مراسم تنفیذ نیز شرکت کردم. من هم به قانون و هم به هواداران احترام گذاشتم.
  • تظاهراتی که در سال 88 صورت گرفت ماهیتی اجتماعی داشت. اما به دلیل ضعف مدیران تظاهرات جنبه سیاسی پیدا کرد. به این مسئله معتقدم طرحی از 20 سال پیش تهیه شده بود اما این یک جریان اجتماعی بود و کسانی که این طرح را داشتند سوار بر این تظاهرات شدند. اگر غیر از این بود یعنی ما 14 میلیون فتنه‌گر داریم.
  • از این جریان سوء استفاده‌هایی شد اما ماهیت این جریان اجتماعی بود که به دلیل عدم مدیریت رهبران که عده‌ای در آن زمان نظام را تنها گذاشتند و پا در میانی نکردند این مسائل بوجود آمد.
  • (در خصوص اتهاماتی که به فرزندش وارد شده) چه انتظاری دارید مگر باید فرزندانمان را وادار کنیم که مثل ما رفتار کنند؟ مگر فرزند نوح مثل نوح بود؟ فرزندان من نیز در تصمیم گیری می‌توانند آزاد باشند. اصلا مگر فرزند من چه کار کرد؟
  • فرزند من اوایل 2 خرداد 3 مصاحبه انجام داد که بعد نیز پشیمان شد و به ایران بازگشت و در نهایت مسئولان اطلاعاتی نیز به این نتیجه رسیدند که می‌تواند آزاد باشد و حتی پیشنهاد شد در مجمع تشخیص مصلحت نظام از او استفاده کنیم. وی در پی یک قتل مشکوک کشته شد البته هنوز عاملان قتل را شناسایی نکرده‌ایم البته رد پایی از موساد را پیدا کردیم.
  • (در پاسخ به این سئوال که آیا به نفع آیت الله هاشمی رفسنجانی از انتخابات کناره گیری می‌کنید) من با فرض حضور هاشمی، خاتمی و مشایی به صحنه آمده‌ام و آمدن و نیامدن این افراد تاثیری بر حضور من ندارد.
  • در سال 84 که من وارد انتخابات شدم 8 نفر کاندیدا وجود داشت که من در 20 روز مانده به انتخابات وضعیت را به گونه ای دیدم که تحرکی که مد نظر من بود شکل نمی‌گیرد و خیلی هم احساس خطر نکردم اما سال 88 احساس خطر کردم و آمدم و امروز نیز بیشتر احساس خطر می‌کنم. من یک غبار شلمچه را به 10 ریاست جمهوری تحویل نمی‌دهم.
کد خبر 211828
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز