مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۰:۰۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: شرکت الکترونیکی LG قصد دارد از ماه آینده فروش تلویزیون‌های OLED خمیده خود را آغاز کند.

تلویزیون OLED

براساس گزارش BBC، استفاده از دیود‌های نوری ارگانیک یا OLED منجر به باریک‌تر شدن و قابل انعطاف شدن این تلویزیون‌ها شده‌است. مدل 55 اینچی این تلویزیون قیمتی درحدود 13 هزار و 550 دلار دارد و در ابتدا فروش آن محدود به کره جنوبی خواهد بود.

شرکت‌های سامسونگ و LG هردو نمونه تلویزیون‌های OLED خمیده خود را در نمایشگاه الکترونیک‌های مصرفی در لاس‌وگاس به نمایش گذاشتند، اما زمان آغاز فروش آن را اعلام نکردند. اکنون به نظر می‌آید LG با آغاز فروش این محصول گوی سبقت را از رقیبش ربوده‌است.

عملکرد تکنولوژی OLED براساس مواد کربنی است که الکتریسیته را به نور تبدیل می‌کنند؛ درحالی‌که نمایشگرهای LCD برای روشن کردن کریستال‌هایشان به نور پس‌زمینه نیاز دارند،‌ OLED به منبع نوری مجزایی نیاز ندارد. از این رو نسل جدید تلویزیون‌ها باریک‌تر، سبک‌تر و کم‌مصرف‌تر خواهند بود و رنگ‌ها در آن از شفافیت بیشتری برخوردار خواهند بود. همچنین می‌توان OLEDها را به‌جای لایه‌های شیشه‌ای سخت،‌ با لایه‌های پلاستیکی قابل انعطاف ترکیب کرد تا به این شکل فرایند تولید آنها ساده‌تر شده و امکان انحنا دادن به آنها به‌وجود بیاید.

از این رو است که LG تلویزیون جدید مدل EA9800 خود را به عنوان تنها تلویزیون که از ضخامت 4.3 میلیمتر برخوردار بوده و وزنی برابر 17 کیلوگرم دارد معرفی کرده‌است. LG اکنون سفارشها برای خرید این مدل را در کره جنوبی آغاز کرده و طی ماه‌های آینده زمان و قیمت فروش این محصول را در دیگر نقاط جهان اعلام خواهد کرد. شرکت تحلیل‌گر IHS می‌گوید انتظار می‌رود شرکت سامسونگ نیز به زودی و با محصولی مشابه دنباله‌رو LG شود.

کد خبر 211804
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز