شنبه ۷ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۰۶:۱۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: اسمارت‌فون‌ها باتمامی توانایی‌ها و ویژگی‌هایی که دارند، هنوز برای گروهی از افراد کارایی‌های لازم را ندارند، به ویژه برای افرادی که درگیر اختلالات بینایی هستند.

براساس گزارش CNN، باوجود اینکه اپلیکیشن‌ها و برنامه‌هایی مانند Siri و Say Text برای کمک کردن به این افراد بسیار کاربردی هستند، سامیت داگار که یک مهندس و مخترع است، برای افراد نابینا درجستجوی راه حلی بهتر و اثرگذارتر است، ایده وی ساخت اسمارت‌فونی است که ویژه افراد نابینا یا کم‌بینا طراحی و ساخته شده‌است،‌ایده‌ای که تا تکمیل و عرضه آن راه زیادی باقی نمانده‌است.

موبایل

این گوشی که هنوز برای آن نام تجاری انتخاب نشده‌است، از نمایشگری متشکل از شبکه ای از برجستگی‌های سوزن مانند برخوردار است که به بالا و پایین حرکت کرده و در زمان دریافت پیامک یا ایمیل، حروف بریل را با این جا‌به‌جایی‌ها تشکیل داده و به کاربر امکان می‌دهند تا پیامک را بخواند. این نمایشگر از تکنولوژی به نام تکنولوژی آلیاژ حافظه‌دار بهره‌برده است، به این معنی که هر سوزن از حافظه برخوردار است و پس از بالا یا پایین رفتن به خاطر می‌سپارد که باید دوباره به موقعیت اولیه خود در سطح صاف بازگردد.

داگار این گوشی را اولین گوشی بریل جهان می‌داند،‌گوشی و همراهی که بسیار فراتر از یک گوشی است. قرار است این گوشی از پایان سال جاری میلادی با قیمت 185 دلار به بازار عرضه شود.

کد خبر 211222
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز