یک گروه 30نفره از گردشگران خارجی فقط برای دیدن کاخ موزه نیاوران باید بیش از 1/5 میلیون تومان هزینه کند.

 براساس آنچه خبرگزاری ایسنا منتشر کرده است، در شرایطی که آژانس‌های گردشگری پیش‌بینی می‌کنند امسال میزان ورود گردشگران خارجی به ایران خوب باشد، ولی صدور مصوبه هیأت وزیران درباره‌ افزایش 30درصدی ورودی‌های محوطه‌ها و سایت‌های تاریخی، اندکی اوضاع را برای آژانس‌دارها نگران‌کننده کرده است، چون آنها قبلا تورها را بدون درنظر گرفتن این مبلغ فروخته‌اند و حالا باید این مبلغ اضافه را از جیب خود بپردازند.

براساس این خبر محمدشریف ملک‌زاده، رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری پیش‌تر و در اواخر سال قبل بخشنامه‌ای را صادر کرد که براساس آن، مبلغ ورودی‌ برای تورهایی که با نامه جامعه تورگردانان مراجعه می‌کردند به قیمت قبل محاسبه می‌شد. اعتبار این بخشنامه تا 29فروردین‌ماه امسال بود و اکنون با پایان یافتن این زمان، جامعه تورگردانان به‌دنبال تمدید این مهلت است.ابراهیم پورفرج رئیس جامعه‌ تورگردانان ایران نیز خبر داد که ملک‌زاده با تمدید این بخشنامه موافقت کرده است و حالا مانده ابلاغ و هماهنگی آن با مسئولان مرتبط در میراث فرهنگی و امور موزه‌ها.

براساس این گزارش، آژانس‌دارها افزایش 30درصدی مبلغ ورودی محوطه‌ها و سایت‌های تاریخی را نوعی اجحاف در حق گردشگران خارجی می‌دانند، چرا که بزرگ‌ترین و مهم‌ترین انگیزه آنها از سفر به ایران، مشاهده آثار تاریخی و موزه‌هاست که با گران شدن ناگهانی ورودی محوطه‌ها و موزه‌ها حتی احتمال دارد گردشگران خارجی در تصمیم‌ خود برای سفر به ایران تجدیدنظر کنند. افشین عزیزی عضو جامعه تورگردانان ایران نیز در این رابطه گفت: هر گردشگر خارجی با افزایش 30برابری قیمت بلیت موزه‌ها و محوطه‌های تاریخی باید 500هزار تومان بیشتر از قبل بپردازد که این موضوع در تصمیم‌گیری آنها برای سفر به ایران بدون اهمیت نیست.

آنطور که پورفرج رئیس جامعه تورگردانان می‌گوید، با گران شدن ورودی موزه‌ها و محوطه‌های تاریخی برای گردشگران خارجی یک گروه 30نفره از گردشگران خارجی برای دیدن کاخ موزه نیاوران باید یک‌میلیون و 650هزار تومان پرداخت کنند درحالی‌که همین تور پیش‌تر فروخته شده و حالا تورها باید برای جبران آن، مبلغ اضافه را از جیب پرداخت کنند و اعتراض آژانس دارها به گران شدن بلیت موزه‌ها و محوطه‌های تاریخی نیز به همین دلیل است.

 

کد خبر 211176

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز