گروه سیاسی: قائم مقام دبیر شورای عالی امنیت ملی با تاکید بر این که در طرح سوئیس درباره برنامه هسته‌ای ایران به نوعی مساله تعلیق مطرح بوده و مورد قبول ایران نبوده است، گفت: اگر بتوانند تغییراتی در این طرح بدهند که دیدگاه‌ها و نظرات ما بیشتر درآن اعمال شود این طرح از نظر ایران قابل بررسی است.

عبدالرضا رحمانی‌فضلی که در حاشیه سومین نشست اجلاسیه جهان اسلام، قربانی تروریسم در تهران در جمع خبرنگاران سخن می‌گفت و ایسنا خبرآن را منتشر کرد، با اشاره به وجود بحث تعلیق در طرح سوئیس تصریح کرد: اگر قرار بود که تعلیق را بپذیریم قبل از رفتن پرونده به شورای امنیت این کار را می‌کردیم تا آن قدر هزینه ندهیم. حالا بعد از این که این قدر هزینه داده‌ایم و به پیشرفت‌هایی رسیده‌ایم که ما را از دایره تعلیق بیرون برده از نظر ما این طرح قابل قبول نبوده و نیست.

وی در ادامه درباره مذاکرات اخیر سولانا و لاریجانی در آنکارا و نیز نشست روز گذشته 1+5 در لندن برای بررسی این مذاکرات گفت: از اول به مذاکرات معتقد بودیم و هنوز هم اعتقاد داریم که مساله هسته‌ای ایران باید از طریق مذاکره و دیپلماسی و در چارچوب قوانین و مقررات در بعد فنی پیگیری شود.

امیدواری آمریکا

درهمین حال نماینده آمریکا در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با بیان اینکه سولانا تنها نماینده اتحادیه اروپا در مذاکره با ایران نیست، بلکه وی به عنوان نماینده گروه 1+5 با تهران گفتگو می‌کند،تصریح کرد : امیدواریم مذاکرات سولانا - لاریجانی به نتیجه قابل قبولی دست پیدا کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، گریگوری شولتی در گفت‌گو با یک روزنامه اتریشی درباره ازسرگیری گفتگوهای هسته ای  اتحادیه اروپا - ایران اظهار داشت : ازسرگیری گفتگوها به تصمیم جدی ایران برای همکاری بستگی دارد.

کد خبر 21092

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز