همشهری آنلاین: حامد کرزی رییس جمهوری افغانستان طی فرمانی به وزارت اطلاعات و فرهنگ این کشور دستور داد تا از انتشار برنامه های غیر اسلامی در رسانه های صوتی و تصویری افغانستان جلوگیری کند.

به گزارش ایرنا، شورای سراسری علمای افغانستان نیز پیش از این به انتشار برخی برنامه های خلاف موازین دین مبین اسلامی اعتراض کرد و خواستار قطع اینگونه برنامه ها شد.

شورای سراسری علمای افغانستان در نامه ای به حامد کرزی رییس جمهور افغانستان از وی خواسته بود مانع پخش اینگونه برنامه ها در شبکه های صوتی و تصویری افغانستان شود.

بر اساس گزارش ها ، کرزی همچنین از دادگاه عالی افغانستان خواسته است که در همکاری با نهادهای اطلاعاتی و قضایی برخورد قاطعانه ای با قانون شکنان در افغانستان داشته باشد.

نزدیک به هفتاد رسانه دیداری در یک دهه گذشته در افغانستان ظهور کرده اند که اکثر آنها تلویزیون های خصوصی هستند.

شماری از تلویزیون های خصوصی افغانستان به احزاب و شخصیت های سیاسی تعلق دارند که در راستای سیاست های حزبی و گروهی خود برنامه سازی می کنند و شمار دیگری از این شبکه ها سمت و سوی مذهبی و ایدئولوژیکی دارند و در راستای آموزش تعالیم عالی اسلام و تحکیم خانواده حرکت می کنند.

تعداد دیگری از شبکه های تلویزیونی خصوصی افغانستان هم که رویکردی مذهبی ندارند، برای پرکردن ساعات خود فیلم ها و سریال های کشورهای خارجی از جمله سریال های ترکیه ای را به نمایش می گذارند که در آن موازین اسلامی رعایت نمی شود و همواره مورد انتقاد شخصیت های مذهبی قرار گرفته اند.

برخی از شبکه های خصوصی افغانستان نیز با رویکرد سیاسی و حزبی انتشار خبر را محور اصلی کار خود قرار داده و در طول شبانه روز با پخش خبر، میزگرد، مصاحبه در راستای اهداف این شبکه، برنامه سازی می کنند.

تلویزیون های کابلی نیز در سالهای اخیر در افغانستان رشد چشمگیری داشته است.

کد خبر 210742
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز