گروه ادب و هنر: تعداد قابل‌توجهی از هنرمندان برای شرکت در انتخابات شوراها ثبت نام کردند.

یکشنبه شب در حالی فرصت ثبت‌نام چهارمین دوره انتخابات شوراها به‌پایان رسید که تعداد قابل‌توجهی از بازیگران سینما، مجریان تلویزیون، تهیه‌کنندگان، خوانندگان و شاعران برای حضور در شوراها اعلام کاندیداتوری کردند.

بازیگرانی چون افسانه بایگان، امین و امید زندگانی و دانیال عبادی در انتخابات شوراها ثبت‌نام کرده‌اند. حبیب‌الله کاسه‌ساز تهیه‌کننده فیلم «اخراجی‌ها» هم برای حضور در شوراها اعلام کاندیداتوری کرده است. افشین علا هم از میان شاعران نامزد انتخابات شوراها شده است.

از همه جالب‌تر کاندیداتوری داریوش مهرجویی برای انتخابات شورای محله شهر است؛ شهری که مهرجویی چندی پیش به انتقاد از عملکرد شهردارش پرداخت. نام الهه رضایی مجری سابق برنامه کودک هم در فهرست کسانی که برای انتخابات شوراها ثبت‌نام کرده‌اند دیده می‌شود.

برخی از هنرمندان اعلام کرده‌اند که براساس دعوت گروه‌های سیاسی حاضر به ثبت نام در انتخابات شوراها شده‌اند. به این ترتیب باید در انتظار قرارگرفتن نام تعدادی از هنرمندان در فهرست ائتلاف‌ها و گروه‌های سیاسی در انتخابات شوراها باشیم.

یک نگاه فرهنگی

امین زندگانی با تأیید کاندیداتوری‌اش در شورای شهر تهران، گفت: به‌عنوان یک هنرمند نگاهم به مقوله شورای شهر، کاملا فرهنگی است. این بازیگر سینما و تلویزیون در گفت‌وگو با ایسنا، با تأیید خبر انتخابش به‌عنوان کاندیدا در شورای شهر، خاطرنشان کرد: بهتر است صحبت‌های اصلی راجع به انتخاب‌شدنم به‌عنوان کاندیدای شورای شهر بعد از طی شدن مراحل قانونی انجام شود؛ چرا که به‌زودی قرار است یک نشست خبری برگزار شود. وی که با سریال «خاطرات مرد ناتمام» طی ماه‌های اخیر روی آنتن تلویزیون بوده است، افزود: انتخاب‌شدنم به‌عنوان کاندیدای شورای شهر به دعوت یک جریان سیاسی مستقل صورت گرفت و از سوی دوستان این پیشنهاد به من شد و من هم مشتاقانه پذیرفتم.

به شورای شهر نگاه ویترینی نداریم

امید زندگانی هم پس از ثبت‌نام در چهارمین دوره انتخابات شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران از تشکیل ائتلاف 13نفره هنرمندان برای حضور در انتخابات شوراها خبر داد و به ایسنا گفت: همانطور که ورزشکاران به این عرصه آمده‌اند، هنرمندان نیز آمد‌ه‌اند تا به مقوله شهر تهران نگاه ظریف فرهنگی داشته باشند.

ما به‌دنبال این هستیم که با حضور متخصصین امر جامعه‌شناسی، معماری و شهرسازی یک اتاق فکر تشکیل دهیم. این بازیگر سینما و تلویزیون ادامه داد: نمی‌توانیم از هنرمندانی که تصویرشان از تلویزیون و سینما پخش شده و شناخته شده‌اند، بگذریم به هر ترتیب هنرمندان از بطن خود جامعه هستند و صرفا یک نگاه ویترینی به شورای شهر ندارند و قصدشان خدمت به مردم است و می‌خواهند بازویی قوی برای شهر باشند.

امیدوارم بتوانم کمک کنم

افسانه بایگان ضمن تأیید ثبت‌نامش در انتخابات شورای شهر درباره برنامه‌هایی که برای حضورش در شورای شهر تهران دارد توضیح داد:‌ قطعا برنامه‌هایی در زمینه فرهنگ و هنر دارم اما فکر می‌کنم کمی زود است در این‌باره صحبت کنم. البته امیدوارم بتوانم در بخش‌های دیگر هم کمک کنم.

هنرمندان می‌توانند در زیباشدن شهر مؤثر باشند

داریوش مهرجویی هم پس از ثبت‌نام برای انتخابات شوراها در گفت‌وگو با ایلنا، در واکنش به ثبت‌نام سینماگران برای عضویت در شورای شهر گفت: اینکه هنرمندان احساس مسئولیت کرده‌اند و می‌خواهند عضو شورای شهر شوند، کار مثبتی است؛ زیرا هنرمندان، زیبایی‌شناسی دارند و می‌توانند در زیبا و تمیز شدن شهر نقش زیادی داشته باشند. وی ادامه داد: این تصمیم سینماگران هیچ منافاتی با فعالیت‌های سینمایی آنها ندارد و تصور نمی‌کنم نامزد شدن هنرمندان سینما برای شورای شهر ارتباطی با وضعیت این روزهای سینما داشته باشد. در تمام دنیا هنرمندان در امور اجرایی شهر و تصمیم‌گیری‌های شهری حضور پیدا می‌کنند. مهرجویی تأکید کرد: خود من قصد دارم درصورت امکان عضو شورای شهر محمدشهر کرج بشوم زیرا معتقدم نام حضرت محمد(ص)، پیامبر گرامی اسلام روی این شهر قرار دارد و باید این شهر زیبا و تمیز باشد.

باید وارد عرصه شد

حبیب‌الله کاسه‌ساز هدف از ثبت‌نامش در انتخابات شورای شهر اسلامی تهران را خدمت به عرصه فرهنگ و هنر دانست. به گزارش فارس، کاسه‌ساز درخصوص اهدافش از ثبت نام در انتخابات شورای اسلامی شهر تهران گفت: خدمت به مردم جزو وظایف هر مسلمانی است که فکر کند هرجا که حضور مؤثر است حضور پیدا کند. تصور من هم این بود که در شورای شهر با تجربه سی‌وچندساله عرصه فرهنگ و هنر بتوانم خدمت کوچکی به این عرصه انجام دهم. وی با تأکید بر لزوم حضور چهره‌های فرهنگی و هنری در شورای شهر افزود: فکر می‌کنم حضور چهره‌های مطرح فرهنگی و هنری در بدنه شورای شهر می‌تواند در جهت بالا بردن سطح فرهنگ جامعه و فرهنگ عمومی مؤثر باشد. تهیه‌کننده «اخراجی‌ها» خاطرنشان کرد: به هر حال حضور در چنین شورایی که تصمیم‌گیرنده اصلی اداره شهر تهران هم از جهت اجتماعی و هم از جهت فرهنگی است می‌تواند کمک بسیار مؤثری به عرصه فرهنگ و هنر باشد. کاسه‌ساز همچنین در پاسخ به این سؤال که چه خلأیی را در عرصه کلان مدیریت فرهنگی احساس می‌کند که حضور وی در شورای شهر به برطرف‌شدن آن می‌تواند کمک کند؟ گفت: ابتدا باید وارد این عرصه شد تا بتوان همه خلأ‌ها را شناسایی کرد اما به‌طور کلی خلأ‌های کلانی دیده می‌شود که باید برطرف شوند اما اینکه واقعا فرد ورود پیدا کند و با مشکلات دست و پنجه نرم کند و برنامه بدهد را نمی‌شود با حرف عنوان کرد و باید در عمل چنین اتفاقی رخ دهد. وی در خاتمه گفت: با صحبت کلی نمی‌توان مشکلی از عرصه فرهنگ و هنر حل کرد بلکه باید وارد عرصه شد و مشکلات را از نزدیک لمس کرد و آن موقع با ارائه طریق و راه با کمک سایر دوستان بشود برای شهر تهران یک نقشه جامع فرهنگی و هنری ارائه کرد.

تلاش برای رفع آسیب‌های فرهنگی

محمدرضا عیوضی خواننده پاپ هم در گفت‌وگو با فارس گفت: من فارغ‌التحصیل رشته اقتصادم و در عرصه هنری هم فعال هستم. شهر تهران هم از نگاه اقتصادی و هم فرهنگی نیازمند توجه است. وی یادآور شد: من تلاش‌های زیادی برای رفع آسیب‌های فرهنگی ازجمله اعتیاد و‌ کودکان خیابانی با مسئولان مربوطه داشته‌ام ولی نتیجه مطلوبی را از آن شاهد نبودیم به همین دلیل سعی کردم در این عرصه گام بردارم. همچنین عبدالحسین مختاباد خواننده موسیقی سنتی درباره ثبت نامش در انتخابات شورای شهر تهران گفت: فعلا تصمیمی به مشارکت در ائتلافی نگرفته‌ام و تنها به‌عنوان یک هنرمند در این دوره از انتخابات شرکت کرده‌ام.

کد خبر 210583

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شورای شهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز