جمعه ۲۰ مرداد ۱۳۸۵ - ۲۲:۴۰
۰ نفر

در حالی که عسلویه به عنوان یکی از مراکز نفتی در اقتصاد کشور جایگاه ویژه ای دارد، مسئولان محیط زیست نسبت به وضعیت آلودگی هوا در این منطقه هشدار می دهند.

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی ، احمدرضا لاهیجان زاده در نشست بررسی مشکلات زیست محیطی استان بوشهر با اشاره به آلودگی هوا و پیامدهای ناگوار آن گفت: با توجه به اینکه هم اینک پنج فاز از مجموع ۲۸فاز پالایشگاهی در پارس جنوبی به بهره برداری رسیده است وضعیت آلودگی هوا زنگ خطر را به صدا درآورده  است.

وی اظهار داشت: درصورت بی توجهی به رعایت مسائل زیست محیطی در آینده نزدیک فاجعه زیست محیطی، انسانی و بهداشتی در این منطقه رخ خواهد داد.
لاهیجان زاده یادآور شد: توسعه صنعتی در استان بوشهر شتابان است و این امر ضرورت توجه به مسایل زیست محیطی را دوچندان کرده است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به گستردگی تاسیسات پتروشیمی و نفت و گاز در مناطق مختلف استان بوشهر برخی گزارشهای نگران کننده در خصوص بی توجهی به مسئله زیست محیطی توسط این شرکت ها دریافت می شود.

مدیرکل محیط زیست استان بوشهر گفت: براساس مصوبه سفر استانی هیات دولت به بوشهر، صنایع نفتی، به خصوص پارس جنوبی ملزم به رعایت مسائل زیست محیطی هستند که متاسفانه بی توجهی می کنند.

لاهیجان زاده  اضافه  کرد: تخلیه هزاران تن گوگرد در حاشیه  بزرگراهها و استحصال از دریا و سواحل، برخلاف مصوبات زیست محیطی سفر هیات دولت و برنامه چهارم توسعه در استان بوشهر است. وی افزود: براساس قانون برنامه چهارم توسعه حریم ساخت وساز و فعالیت های صنعتی از دریا۶۰متر تعیین شده درحالی که این مهم توسط برخی از شرکت ها در استان بوشهر رعایت نمی شود.

لاهیجان زاده اظهار داشت: درحالی که براساس اعلام مسئولان وزارت نفت درپارس جنوبی۵۰میلیارد دلار در حال سرمایه گذاری است، هنوز اداره محیط زیست بخش عسلویه  برای اعمال مقررات و نظارت بر حسن انجام قوانین زیست محیطی در پارس جنوبی وجود ندارد.

مدیرکل محیط زیست استان بوشهر گفت: به دلیل نقش رعایت مسائل زیست محیطی در توسعه پایدار آحاد جامعه بخصوص دستگاههای دولتی باید نسبت به اجرای آن اهتمام ورزند تا این امر در جامعه نهادینه شود.

کد خبر 2105

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز