همشهری آنلاین: تیم‌های بایرن مونیخ و بوروسیا دورتموند در آستانه‌ دیدارهای سرنوشت‌سازشان در لیگ قهرمانان موفق شدند به راحتی از سد حریفان خود در بوندس‌لیگا بگذرند. مونیخی‌ها حتی در خانه حریف جشنواره گل به راه انداختند.

M.Gomez

بوروسیا مونشن‌گلادباخ 1 - آگسبورگ 0

پیکارهای هفته ۳۰ بوندس‌لیگا شامگاه جمعه (30 فروردین) با دیدار بوروسیا مونشن‌گلادباخ مقابل آگسبورگ آغاز شد. گلادباخ با تک‌گلی که در دقیقه ۲۹ توسط دیمز از نقطه پنالتی به ثمر رسید، توانست سه امتیاز مهم به دست آورد و شانس صعود به رقابت‌های اروپایی در فصل آینده را حفظ کند.

هانوفر 1 - بایرن مونیخ 6

یکه‌تازی و رکوردشکنی‌های بایرن مونیخ همچنان ادامه دارد. این تیم در هفته ۳۰ پیکارهای بوندس‌لیگا با نتیجه شش بر یک میزبان خود هانوفر را در هم کوبید و با این حساب تا کنون ۲۶ بازی از ۳۰ بازی این فصل را به سود خود به پایان برده است. این پیروزی رکوردی در خور توجه محسوب می‌شود. ماریو گومز و کلودیو پیزارو، مهاجمان بایرن، هر یک با زدن دو گل سهم مهمی در این پیروزی داشتند.

بایر لورکوزن 5 - هوفن‌هایم 0

تیم بایر لورکوزن که در حال حاضر رده‌ سوم جدول را به خود اختصاص داده، از تیم‌های موفق هفته سی‌ام بود. لورکوزن با برتری کامل مهمان خود، هوفن‌هایم را 5 بر 0 شکست داد و با توجه به جایگاه محکمش در مکان سوم از شانس خوبی برای شرکت مستقیم در رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا در فصل آینده برخوردار است. اشتفان کیسلینگ (پیراهن قرمز) با زدن دو گل یکی از چهره‌های برتر این دیدار بود.

اشتفان کیسلینگ

بوروسیا دورتموند 2 - ماینتس 0

تیم بورسیا دورتموند در حضور بیش از ۸۰ هزار تماشاگر با نتیجه دو بر صفر از سد مهمان خود، ماینتس گذشت و با این پیروزی زمینه‌ پیکاری با اعتماد به نفس را با رئال مادرید آماده ساخت. درخور توجه آن که یورگن کلوپ، سرمربی دورتموند، تمامی مهره‌های کلیدی خود را روانه میدان کرده بود. مارکو رویس نخستین گل این بازی را ۳۳ ثانیه پس از به صدا درآمدن سوت آغاز بازی به ثمر رساند.

آینتراخت فرانکفورت 1 - شالکه 0

دوئل آینتراخت فرانکفورت و شالکه که بر سر رده‌های بالای جدول رقابت دارند، از جمله نبردهای تماشایی هفته ۳۰ بود. چهره درخشان این دیدار بدون شک اوکا نیکولوف، دروازه‌بان فرانکفورت بود که نه تنها یک ضربه پنالتی حریف را مهار کرد، بلکه با واکنش‌های فوق‌العاده خود فرصت‌های شالکه را نقش بر آب کرد. تک‌گل فرانکفورت در این دیدار در دقیقه ۴۱ توسط روس به ثمر رسید.

هامبورگ 2 - فورتونا دوسلدورف 1

تیم هامبورگ که سه دیدار پیشین خانگی خود را بدون پیروزی به پایان برده بود، در هفته ۳۰ بوندس‌لیگا طلسم را شکست و با پیروزی ۲ بر 1 بر مهمان خود، فورتونا دوسلدورف، سه امتیاز به دست آورد. رافائل فان در فارت، ملی‌پوش هلندی هامبورگ که به‌تازگی به عنوان کاپیتان این تیم انتخاب شده، هر دو گل تیمش را در این دیدار به ثمر رساند. تلاش‌های دوسلدورف در دقایق پایانی برای زدن گل مساوی بی‌نتیجه ماند.

وردر برمن 0- ولوفسبورگ 3

بحران تیم وردر برمن همچنان ادامه دارد. این تیم در دربی شمال آلمان مقابل وولفسبورگ با نتیجه سه بر صفر مغلوب مهمان خود شد. وولفسبورگ که در پنج دیدار پیشین خود پیروز میدان را ترک نکرده بود، این بار توانست از فرصت‌های به دست آمده استفاده کند و با کسب سه امتیاز فاصله خود با رده‌های پایین جدول را بیشتر کند.

دیدارهای یکشنبه

شامگاه یکشنبه (1 اردیبهشت) رقابت‌های هفته سی‌ام بوندس‌لیگا با برگزاری دو دیدار به پایان رسید که طی آن اشتوتگارت میزبان فرایبورگ  بود که توانست این تیم را دو بر یک مغلوب کند و نورنبرگ نیز در زمین خود به مصاف گرویتر فورت  رفت که با یک گل از میهمان خود شکست خورد.

کد خبر 210406
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز