یکشنبه ۱ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۸:۳۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: پیکر آیت الله غلامرضا رضوانی عضو فقید شورای نگهبان عصر امروز در قم تشییع شد.

رضوانی

به گزارش واحد مرکزی خبر، در این مراسم که آیت الله جنتی دبیر و جمعی از اعضای شورای نگهبان، مدیر حوزه های علمیه کشور، علما و نمایندگان بیوت مراجع و قشرهای مختلف مردم قدرشناس حضور داشتند، پیکر آیت الله رضوانی از مسجد امام حسن عسگری تا حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) تشییع و پس از اقامه نماز آیت الله شبیری زنجانی در مسجد شهید مطهری حرم مطهر حضرت معصومه(س) به خاک سپرده شد.

مراسم بزرگداشت آیت الله رضوانی امشب پس از اقامه نماز مغرب و عشاء از سوی مراکز حوزوی در مسجد اعظم قم برگزار می‌شود.

آیت الله رضوانی از فقهای شورای نگهبان جمعه شب در 82 سالگی دعوت حق را لبیک گفت.


تشییع پیکر آیت الله رضوانی در تهران

پیکر مرحوم آیت الله غلامرضا رضوانی از فقهای شورای نگهبان با حضور مردم، بازاریان، طلاب و اهالی حوزه های علمیه و برخی شخصیت های فرهنگی و سیاسی از مسجد حاج سید عزیزالله بازار تا خیابان15خرداد تشییع شد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، پیکر آیت الله رضوانی همچنین برای تشییع به شورای نگهبان که وی سال ها در آن عضویت داشت منتقل و پس از آن برای تشییع و خاکسپاری در حرم حضرت معصومه (س) به قم منتقل شد.

در مراسم تشییع پیکر مرحوم آیت الله رضوانی در محوطه ساختمان شورای نگهبان ، حجت الاسلام و المسلمین محمدی گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری ، آیت الله آملی لاریجانی رئیس قوه قضاییه ، آیت الله جنتی دبیر شورای نگهبان، آقای رحیمی معاون اول رئیس جمهور ، آقای صالحی وزیر امور خارجه ، اعضا و کارکنان شورای نگهبان و نیز خانواده آن مرحوم حضور داشتند.

دبیر شورای نگهبان: آیت الله رضوانی عالمی ساده زیست و مردمی بود

دبیر شورای نگهبان گفت: آیت الله رضوانی عالمی ساده زیست، مردمی و متبحر در علوم دینی بود که روحانیت هم اکنون خلاء وجودی ایشان را احساس می کنند.

آیت الله جنتی در حاشیه مراسم تشییع مرحوم آیت الله رضوانی در سخنانی با تشکر ویژه از پیام تسلیت مقام معظم رهبری به مناسبت درگذشت این عالم ربانی افزود: سادگی منحصر به فرد آیت الله رضوانی موجب شده بود تا مردم زیادی پیرامون وی حلقه زنند و از ویژگی های اخلاقی ایشان بهره مند شوند.

وی با اشاره به درگذشت تعدادی از علمای تراز اول کشور در ماههای اخیر خاطر نشان کرد: خلاء وجود آنها هم اکنون احساس می شود هرچند باید در مسیر ویژگی های این علمای عزیز درگذشته حرکت کنیم.

پیکر مطهر آن عالم ربانی ساعت 17 امروز- یک شنبه- از مسجد امام حسن عسگری قم تا حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) تشییع و پس از اقامه نماز در جوار بانوی کرامت حضرت معصومه(س) به خاک سپرده می شود.

همچنین مراسم بزرگداشت آیت الله غلامرضا رضوانی امشب بعد از نماز مغرب و عشاء از سوی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در مسجد اعظم با حضور علما ، فضلا ، طلاب و مردم قدر شناس برگزار می شود.

همچنین مجلس بزرگداشت مرحوم آیت الله رضوانی عضو فقید فقهای شورای نگهبان فردا پس از اقامه نماز جماعت مغرب و عشا در مسجد اعظم قم برگزار می شود.

دو مجلس بزرگداشت دیگر در تهران دوم و سوم اردیبهشت به ترتیب در مدرسه عالی شهید مطهری و مسجد آقا سید عزیزالله بازار تهران برگزار خواهد شد.

مرحوم آیت الله غلامرضا رضوانی از فقهای شورای نگهبان دیشب در سن83 سالگی در بیمارستانی در تهران دارفانی را وداع گفت.

مرحوم آیت الله رضوانی از سال1358تا1362به عضویت شورای نگهبان درآمد و پس از مدتی از سال 1368تاکنون عضو این شورا بود.

آیت‌الله رضوانی در سال1309در خمین به دنیا آمد و پس از جد و جهد و تحصیل علوم حوزوی در مدارج عالی؛ سال ها در حوزه های علمیه نجف و تهران درس خارج تدریس کرد.

کد خبر 210385
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز