یکشنبه ۱ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۷
۰ نفر

گروه حوادث: به‌دنبال ناپدیدشدن یک پزشک بازنشسته ایرانی در ترکیه، ‌بازپرس جنایی تهران از پلیس اینترپل خواست تا اقدامات خود را برای پیداکردن این پیرمرد گمشده انجام دهد.

گمشده

مهرماه سال گذشته مرد جوانی نزد پلیس تهران رفت و خبر از ناپدیدشدن پدر74ساله‌اش در ترکیه داد. وی به مأموران گفت: پدرم به نام بهمن، پزشک بازنشسته است و دو سال پیش سکته مغزی کرد. بعد از آن دچار بیماری آلزایمر شد و این اواخر اختلال حواس پیدا کرده بود.

وی افزود: ششم شهریور‌ماه بود که همراه خانواده برای تفریح به شهر استانبول ترکیه رفتم. دو روز بعد همزمان با 29آگوست 2012با پدر، ‌مادر و برادرم به یکی از رستوران‌های استانبول در میدان تکسیم رفتم که بعد از خوردن شام چون جمعیت زیاد بود ناگهان پدرم ناپدید شد. همان لحظه اطراف رستوران را به‌دنبال او گشتیم اما اثری از او به‌دست نیاوردیم.

همان شب نزد پلیس ترکیه رفتیم و موضوع را به مأموران اطلاع دادیم. حتی عکس پدرم را به دیوار اطراف رستوران چسباندیم اما به نتیجه‌ای نرسیدیم. وی ادامه داد: روز بعد به اداره امور اتباع بیگانه و کنسولگری ایران رفتیم و موضوع ناپدیدشدن پدرم را به آنها هم اطلاع دادیم اما متأسفانه به هیچ نتیجه‌ای نرسیدیم و ناچار شدیم به تهران برگردیم. به محض رسیدن به تهران تصمیم گرفتیم موضوع را به پلیس ایران اطلاع دهیم تا شاید با کمک مأموران و سفارت ایران پدرم پیدا شود و نگرانی ما به پایان برسد.

بعد از اظهارات این پسر جوان بررسی‌ها آغاز شد و پرونده در اختیار قاضی سپیدنامه، بازپرس شعبه دهم دادسرای جنایی تهران قرار گرفت. چند روز پیش همسر و پسر این مرد ناپدید شده مجددا به دادسرای جنایی تهران مراجعه کردند و پیگیر سرنوشت مرد سالخورده شدند اما سرنوشتش همچنان در هاله‌ای از ابهام قرار گرفته است.

پسر این مرد به قاضی گفت: از روزی که پدرم ناپدید شده همه خانواده نگران وضعیتش هستیم. مادرم خیلی غصه می‌خورد حتی بعد از برگشت به تهران نیز بازهم به ترکیه رفتیم و به بیمارستان‌های شهر استانبول و مراکز نگهداری افراد بی‌خانمان در این شهر هم سر زدیم و امید داشتیم که شاید او را پیدا کنیم اما به هیچ نتیجه‌ای نرسیدیم و ناامید به ایران برگشتیم.به گزارش همشهری، با توجه به اینکه تاکنون اثری از پیرمرد ناپدید‌شده به‌دست نیامده، بازپرس سپیدنامه برای افشای این معمای پنهان از اینترپل درخواست کرده تا با همکاری اینترپل ترکیه ردیابی‌های ویژه صورت گیرد و راز سرنوشت پیرمرد فاش شود. همچنین با دستور قاضی پرونده عکس این پیرمرد ناپدیدشده منتشر شده تا چنانچه هرکس اطلاعاتی از وی دارد پلیس را در جریان قرار دهد.

کد خبر 210358
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز