یکشنبه ۱ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۰۹:۲۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: فیلم کوتاه داستانی "کورسو" ساخته امید عبدالهی به بخش مسابقه سینمای آسیا جشنواره بین المللی "کوتاه کوتاه" ژاپن که یکی از مسیرهای معرفی به آکادمی اسکار است، راه یافت.

فیلم ایرانی

به گزارش مهر، فیلم کوتاه داستانی "کورسو" ساخته امید عبدالهی و از تولیدات مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی به بخش مسابقه سینمای آسیا جشنواره بین المللی "کوتاه کوتاه" ژاپن که یکی از مسیرهای معرفی به آکادمی اسکار است، راه یافت.

در این دوره بیش از 5000 فیلم از سراسر جهان متقاضی شرکت در جشنواره "کوتاه کوتاه" ژاپن بودند که از میان آنها، 81 فیلم برای نمایش و رقابت در بخش‌های رسمی جشنواره انتخاب شدند.

این جشنواره در سه بخش رسمی بهترین فیلم کوتاه بین‌الملل، بهترین فیلم کوتاه آسیایی و بهترین فیلم کوتاه ژاپنی و همچنین جایزه ویژه تماشاگران برگزار می‌شود و برندگان "جایزه بزرگ" جشنواره در هر بخش، به آکادمی اسکار معرفی خواهند شد.

در این جشنواره که ماه ژوئن (خردادماه) در شهر "توکیو" ژاپن برگزار خواهد شد، این فیلم کوتاه داستانی در بخش "مسابقه بین الملل" آسیا با 16 فیلم کوتاه دیگر برای کسب جایزه بزرگ و جایزه ویژه تماشاگران، به رقابت خواهد پرداخت.

این فیلم در بهمن ماه سال گذشته نیز موفق به کسب نشان ویژه جشنواره معتبر "کلرمون فران" فرانسه شده بود.

جشنواره بین المللی فیلم "کوتاه کوتاه" ژاپن از سال 1999 و با هدف پشتیبانی از فیلمسازان جوان سراسر دنیا تاسیس شده است و هم اکنون به عنوان یکی از جشنواره های معتبر فیلم کوتاه در قاره آسیا شناخته می‌شود.

 

کد خبر 210282
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز