همشهری آنلاین: رئیس مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه نظرات مختلف باید در انتخابات حضور داشته باشند، گفت: باید از راه حل افراد مختلف برای حل مشکلات استفاده کرد. در انتخابات رقابت وجود دارد اما نباید به نزاع و سایش تبدیل شود بلکه باید با انتخابات عقول و فهم همه بالاتر رود.

به گزارش مهر، علی لاریجانی در بوشهر گفت: در یک شرایط سرنوشت‌سازی قرار داریم که باید با دقت نظر و استفاده از ظرفیت‌های کشور از این مرحله عبور کنیم. دشمن بارها برای ضربه زدن به جمهوری اسلامی ایران برنامه‌ریزی کرده اما به خاطر دل‌بستگی و تعلقات دینی مردم به نتیجه‌ای نرسیده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی، وجود رهبری فقیه، وارسته و انقلابی در کشور را یک سرمایه خواند و در ادامه با اشاره به روحیه مجاهدت در مردم ایران گفت: کشوری که دارای روحیه مجاهدت باشد هیچ وقت ذلیل نخواهد شد و اگر لباس مجاهدت را در بیاورند، لباس ذلت می‌پوشند.

وی همچنین خصوصیت الهام‌بخشی انقلاب را یکی دیگر از سرمایه‌های بزرگ خواند و گفت: در برخی دوره‌ها نسبت به این موضع انقلابی ما برخی تعرض داشته‌اند و به نظر می‌رسد ویژگی‌های الهام‌بخشی انقلاب گوهری اندیشمند برای کشور ماست که نتیجه آن بیداری اسلامی در جهان و کشورهای منطقه شد.

لاریجانی در ادامه اظهار داشت: اما ما در مسائل اقتصادی دچار ضعف هستیم و رشد اقتصادی ما به ویژه در دو سال اخیر خوب نبوده است. چراکه بر اساس سند چشم‌انداز باید رشد 8 درصدی می‌داشتیم که با این مقدار فاصله زیادی داریم.

وی گفت: برخی مشکلات کشور در بخش گرانی‌ها و اشتغال با رونق تولید حل خواهد شد و همه مشکلات اقتصادی به تحریم‌ها برنمی‌گردد.

وی اظهار داشت: اقتصاد بدون برنامه رشد نخواهد کرد و سرمایه‌گذاران در فضای مبهم سرمایه‌گذاری نمی‌کنند. اگر نقدینگی در کشور ما به سمت تولید نمی‌رود به این خاطر است که در این حوزه ثبات وجود ندارد و تنها راه رونق بخشیدن به بخش تولید، توجه به سیاست‌های اصل 44 است.

کد خبر 209719
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز