سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۸۶ - ۱۵:۱۰
۰ نفر

گروه اجتماعی: از مهم‌ترین اولویت‌ها و برنامه‌های ثبت اسناد و املاک استان تهران، مکانیزه کردن واحدهای ثبتی پایتخت است.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان تهران اعلام کرد: در استمرار بسترسازی ثبت نوین و برون‌رفت از ثبت سنتی، عمده فعالیت خود را در راستای مکانیزه کردن واحدهای ثبتی در سال جاری قرار داده‌ایم.

حمیدرضا آدابی گفت: امور مربوط به ثبت مکانیزه که از دو سال قبل آغاز شده هم‌اکنون به‌صورت یک پروسه و فرآیند در حال طی شدن است.

به گفته وی، اینک بسترهای لازم برای ثبت مکانیزه ایجاد شده و در آستانه ورود به ثبت مکانیزه در تمام واحدهای ثبتی شهر تهران هستیم.

وی افزود: اگر تا پایان سال‌جاری با پیش‌بینی‌های صورت گرفته کلیه واحدهای ثبتی شهر تهران مکانیزه نشوند حداکثر تا پایان سال آتی این واحدها مکانیزه خواهند شد.

وی اضافه کرد: برای رسیدن به ثبت مکانیزه بسیار خوشبین هستیم و در حال حاضر طرح «کاداستر» نیز در ۱۱ واحد ثبتی از ۳۰ واحد ثبتی استان تهران فعال شده است.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان تهران همچنین با اشاره به ‌ایجاد راهکارهای پیشگیری از تنظیم سند مجعول و بروز مشکلات متعدد به‌خاطر اسناد جعلی گفت: در هر زمینه‌ای باید ابزار ارتکاب جرم را از بین ببریم.

آدابی اظهار داشت: تا زمانی که از شیوه‌های سنتی استفاده شود، بحث جعل سند هم وجود خواهد داشت و بهترین راه برای جلوگیری از آن، سیستم مکانیزه ثبت در واحدهای ثبتی و استفاده از ابزارهای نوین و فناوری روز است.

به گفته وی، با اسکن کردن پرونده‌های ثبتی و وجود تصویری از پرونده‌ها در رایانه‌ها، به‌غیر از تسریع در امور، امکان جعل سند نیز مهیا نخواهد شد.

کد خبر 20971

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز