چهارشنبه ۲۸ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: ورود رسمی گردشگران مصری به ایران در شرایطی که دولت مصر هنوز برای پذیرش گردشگران ایرانی‌، موضع ثابت و مشخصی را اعلام نکرده است‌، آغاز شد.

گردشگر مصری

به گزارش ایسنا، گروهی شامل 24 گردشگر مصری (23 نفر زن و یک نفر مرد) حدود 12 روز پیش از طریق مرز هوایی مشهد به ایران وارد شد. این گردشگران در این مدت به شهرهای مشهد‌، شیراز، یزد‌، اصفهان و تهران رفتند و از آثار تاریخی این شهرها دیدن کردند.[امضای تفاهم‌نامه همکاری‌های گردشگری میان ایران و مصر ]

البته سفر این گردشگران مصری خارج از توافق‌های رسمی دو کشور انجام شد، چراکه آژانس مصری فرستنده‌ این تور به ایران‌ قبلا هم چند تور دیگر با هماهنگی آژانس‌ ایرانی به کشور فرستاده بود. ایران از اواخر سال گذشته روادیدش را برای اتباع مصری حذف کرد؛ ولی با این حال، این گردشگران با استفاده از روادید فرودگاهی توانستند به کشور وارد شوند.[توقف سفر گردشگران ایرانی به مصر تا نیمه دوم ژوئن ]

افشین عزیزی، مدیر دفتر خدمات مسافرتی که این تور مصری از طریق آن‌ها به ایران وارد شده است، گفت: ما حدود دو سال است که از مصر‌، گردشگر به ایران می‌آوریم‌؛ ولی تعداد این تورها محدود بوده است، اما حالا با توافق صورت‌گرفته بین دو کشور، راه برای آن‌ها بازتر شده است.

این گروه مصری در شرایطی به ایران سفر کرد که کشورشان در حال گذراندن روزهای پرالتهاب است، برای همین از امنیت موجود در ایران و احترامی که ایرانی‌ها برای مصری‌ها قائل‌اند،‌ کاملا متعجب شدند.

جواد اسلامی، راهنمای گردشگران مصری نیز گفت: آن‌ها با احترام به حرم امام رضا (ع) در مشهد وارد شدند و از برخورد مردم ایران با خودشان هم بسیار رضایت داشتند و به این باور رسیدند که ایرانی‌ها، ملت مصر را دوست دارند.

او درباره‌ دیدگاه این گردشگران درباره‌ی آثار تاریخی ایران با توجه به این‌که مصر خود یک مقصد تاریخی برای گردشگران محسوب می‌شود و صاحب تمدنی کهن است، اظهار کرد: تاریخ و آثار ایران را هر گردشگر خارجی ستایش می‌کند‌، شیوه‌ی محافظت از آثار تاریخی ایران و امنیت موجود در سایت‌ها نیز برای گردشگران مصری قابل توجه بود.

این راهنمای تور در عین حال یادآوری کرد: این گروه، امنیت ایران را در شرایطی که کشور خودشان در شرایط ناامنی به‌سر می‌برد، بسیار پسندیدند و درباره‌ی آن بارها صحبت کردند.

اسلامی ادامه داد: این گروه از گردشگران مصری که در میان آن‌ها از کارخانه‌دار تا پرستار، جواهرساز و خانه‌دار پیدا می‌شد، قوانین ایران را به‌خوبی رعایت کردند و از این سفر بسیار رضایت داشتند. آن‌ها امیدوارند ایران و مصر مبادلات تجاری خود را آغاز کنند، چون معتقدند این رابطه باید برقرار شود.

این راهنمای تور همچنین درباره‌ این‌که چرا اکثر گردشگران این تور زنان هستند؟ توضیح داد: این موضوع دلیل خاصی ندارد، مدیر آژانس مصری که این تور را برنامه‌ریزی کرده، یک زن است و شاید این موضوع تأثیر داشته باشد.

کد خبر 209699
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز