سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۸۶ - ۱۱:۰۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: پلیس استانبول پس از درگیری با تظاهرکنندگانی که به مناسبت روز کارگر تجمع کرده بودند، 580 نفر را دستگیر کرد.

به نوشته ال موندو، تظاهر کنندگان به دعوت سندیکاهای کارگری و به مناسبت گرامیداشت روز جهانی کارگر، به راهپیمایی پداخته بودند.درگیری با نیرو‌های پلیس زمانی آغاز شد که تظاهرکنندگان قصد داشتند به سمت میدان تقسیم شهر استانبول حرکت کنند.

به رغم حضور گسترده نیرو‌های امنیتی 1500 نفر از تظاهرکنندگان موفق شدند با فریب نیرو‌های پلیس خود را به میدان تقسیم برسانند. کنفدراسیون سندیکا‌های انقلابی کارگری در بیانیه‌ای که در مطبوعات ترکیه انتشار یافت، برخورد خشونت بار پلیس با تظاهر کنندگان و استفاده از گاز اشک آور توسط نیرو‌های پلیس و ضرب وشتم مردم و بازداشت آن‌ها را محکوم کرد.بر اساس این بیانیه حدود 2 هزار نیرو‌های پلیس علیه سازماندهندگان این تظاهرات وارد عمل شده ، آن‌ها را مورد ضرب وشتم قرار دادند و سپس به مکانی نامعلوم انتقال دادند.


تجمع وتظاهرات سیاسی از رمان کودتای سال 1980 در میدان تقسیم ممنوع اعلام شده است.

این در حالی است که هزاران نفر دیگر تلاش داشتند به منظور حضور در گردهمایی که قرار بود توسط کنفدراسیون سندیکا‌های انقلابی کارگری(DISK) برگزار شود، از دیگر نقاط ترکیه به استانبول بروند.

تجمع در میدان تقسیم قرار بود به منظور بزرگداشت سی‌امین سالگرد کشتار 42 کارگر انجام گیرد. این افراد در سال 1977 و در جریان برگزاری جشن کار کشته شده بودند.

کد خبر 20945

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز