همشهری آنلاین: اعضای شورای شهر تهران دو فوریت کمک به زلزله زدگان بوشهر را به تصویب رساندند که بر اساس آن شهرداری تهران می‌تواند به بازماندگان زلزله بوشهر کمک کند.

به گزارش خبرنگار همشهری آنلاین، در جلسه علنی روز سه شنبه حمزه شکیب رئیس کمیسیون عمران شورای شهر تهران با اشاره به وقوع زلزله در شهر بوشهر گفت: زلزله کاکی بوشهر 6.1 ریشتر بود اما شتاب آن نسبت به زلزله بم یک دوازدهم بود. اما کشته و خسارات فراوانی داشت.

وی ادامه داد: انتظار چنین زلزله‌ای طی ۵۰ سال اخیر بعید بود و ما بر اساس تحقیقات علمی گمان نمی‌کردیم در این منطقه زلزله بیاید.

شکیب گفت: مصالح ساختمانی در این منطقه از سنگ است به خاطر همین موضوع خسارات زیادی بر جای گذاشت.

رئیس کمیسیون عمران شورا با اشاره به اینکه نباید چنین زلزله‌های کوچکی خسارت جانی و مالی بر جای بگذارد، گفت: باید دعا کنیم چنین زلزله‌هایی در تهران نیاید.

شکیب با اشاره به طرح کاهش خطرپذیری برای شهر تهران که در سال ۸۷ به تصویب شورا رسیده است گفت: این طرح که اعضای شورا برای به ثمر رسیدن آن تلاش بسیار کرده‌اند به بایگانی رفته است.

این عضو شورای شهر تاکید کرد: با این نحو توجه به پیشگیری تنها کاری که از دستمان بر می‌آید این است که دعا کنیم در تهران زلزله نیاید.

وی تصریح کرد: فعالیت‌های علمی که در زمینه پیشگیری و طرح کاهش خطرپذیری در تهران انجام شد در مجلات علمی دنیا به چاپ رسیده و منبع استفاده بسیاری از کشورهاست اما خودمان از آن استفاده نمی‌کنیم.

نظارت بر مدیریت بحران تهران

رییس شورای شهر نیز  تاکید کرد: چنین زلزله‌ای نباید خسارات جانی بر جای می‌گذاشت و ما باید از این زلزله درس بگیریم و ستادهای بحران خود را فعال کنیم.

در پایان چمران از شکیب خواست تا مسئولان سازمان پیشگیری از مدیریت بحران را به شورا دعوت تا در خصوص پیشرفت طرح کاهش خطرپذیری تهران به شورا توضیح دهند و اگر طرح پیشرفتی نداشته باشد شورا خود در این زمینه اقدام کند.

همچنین در این جلسه اعضای شورای شهر تهران لایحه دو فوریتی کمک شهرداری تهران به استان بوشهر را به تصویب رساند.

بیادی در این رابطه درخواست کرد هیاتی سه نفره از شورا و شهرداری تهران در محل حاضر شوند.

مدیریت بحران در بوشهر نیست

معصومه آباد با بیان اینکه کمک‌های زیادی به این منطقه شده اما به دلیل سوء مدیریت توزیع مناسبی انجام نشده گفت: با توجه به شرایط آب و هوایی این منطقه برخی از مواد غذایی در آستانه فاسد شدن است.

کد خبر 209422
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز