همشهری آنلاین: معاون دانشجویان داخل و رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم در باره تدوین آیین‌نامه برای انتقال دانشجویان متقاضی بازگشت به کشور برای تحصیل،توضیحاتی دادند.

به گزارش مهر، طی دو سال گذشته انتقال دانشجویان ایرانی در خارج به دانشگاه های داخل کشور شتاب بیشتری گرفته است و به همین منظور سازمان امور دانشجویان برای انتقال راحت این دانشجویان اقدام به تعریف آیین نامه و یک سامانه کرده است.

در همین باره مجتبی بذرافشان، معاون دانشجویان داخل گفت: برای انتقال به داخل دانشجویان متقاضی بازگشت سامانه‌ای در حال طراحی است تا دانشجویان از طریق این سامانه درخواست‌های خود را ارسال کنند.

وی ادامه داد: دانشجویانی که متقاضی انتقال هستند در خردادماه درخواست‌شان را به این سامانه ارسال می‌کنند تا دانشگاه‌های پذیرنده سه ماه برای بررسی تقاضاها مهلت بررسی داشته باشند.

همچنین محمود ملاباشی، رئیس سازمان امور دانشجویان در گفتگو با خبرنگار مهر، از پذیرش تمام دانشجویان متقاضی بازگشت به داخل خبر داد و افزود: تمام دانشجویان ایرانی شاغل به تحصیل که شرایط شان نزدیک به آیین نامه تعریف شده انتقال به داخل باشد، امکان بازگشت به کشور را دارند.

وی افزود: در صورت انطباق نداشتن شرایط شخص متقاضی با آیین نامه انتقال، این مورد در شورای انتقال مورد بررسی قرار می‌گیرد.

به گفته ملاباشی تمام دانشجویانی که شرایط شان منطبق با آیین نامه نباشد در پردیس‌های خودگردان پذیرش می‌شوند.

کد خبر 209174

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز