همشهری‌آنلاین: دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون دکتری92 منتشر شد و نتایج اولیه نیز 26 فروردین ماه اعلام می‌شود.

مهر نوشت: نتایج اولیه داوطلبان به صورت چند برابر ظرفیت پذیرش در هر کدرشته امتحانی و براساس نمره کل حاصل از 80 نمره آزمون و 20 درصد معدل (شامل معدل‌های تراز شده مقاطع: کارشناسی، کارشناسی ارشد و یا دکترای حرفه‌ای) و با توجه به کد رشته امتحانی که داوطلب در آزمون آن شرکت کرده، ساعت 14:30 دوشنبه 26 فروردین ماه اعلام خواهد شد.

افراد مجاز به انتخاب رشته با توجه به نمره اکتسابی، کد محل انتخابی و ظرفیت رشته محل‌ها و در مقایسه با سایر داوطلبان مجاز به انتخاب رشته، برای مصاحبه به کدرشته محل‌ها معرفی خواهند شد. بدیهی است فردی که مجاز به انتخاب رشته می‌شود، در صورت عدم احراز شرایط لازم در مقایسه با سایر انتخاب رشته کنندگان برای مصاحبه معرفی نخواهد شد.

پس از انتخاب رشته توسط داوطلبان با توجه به ظرفیت هر کد رشته محل دانشگاهی و بر اساس اولویت کد رشته محل‌های انتخابی و نمرات علمی آزمون و با در نظر گرفتن سایر ضوابط (از جمله سهمیه رزمندگان، مربی و ...) از بالاترین نمره تا چند برابر ظرفیت هر کدرشته محل، فهرست اسامی داوطلبان واجد شرایط شرکت در مصاحبه (هر داوطلب حداکثر به پنج کدرشته محل) استخراج و در اوایل نیمه دوم اردیبهشت ماه 1392 به منظور شرکت در مصاحبه از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور اعلام خواهد شد.

داوطلبانی که اسامی آنان برای شرکت در مصاحبه اعلام می‌ شود باید با توجه به جدول زمانی اعلام شده در اطلاعیه‌ای که به همراه اسامی درج می شود با به همراه داشتن مدارک لازم به شرح مندرج در اطلاعیه ذیربط و مدارکی که مورد نظر دانشگاه مصاحبه کننده است (با توجه به اطلاعات مندرج در سایت هر دانشگاه) به مؤسسات آموزش عالی ذیربط مراجعه و در مصاحبه شرکت کنند.

کد خبر 208991
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز