گروه ادب و هنر : آنطور که خبرگزاری سینما پرس گزارش کرده است نسخه قاچاق سی دی هایی با عنوان فیلم های رسوایی و حوض نقاشی از روز پنجشنبه به صورت محدود در پیاده‌روها توزیع شده است.

سینما - فیلم رسوایی

 اتفاقی که سال گذشته و در همین ایام برای دو فیلم «قلاده‌های طلا» و «خصوصی» رخ داد تا باز هم سینمای ایران را نگران آفت بزرگ قاچاق فیلم کند که می تواند پیکره سینما را با چالش روبه‌رو کند. در حالی که در آخرین روزهای هفته گذشته اخباری مبنی بر پخش غیرقانونی دو فیلم اکران روی پرده در بساط دستفروشان منتشر شد اما دبیر‌ ستاد حمایت و صیانت از محصولات فرهنگی این خبر را تکذیب کرده و پخش کننده فیلم رسوایی هم اگر چه خبر ورود سی‌دی‌هایی با عنوان فیلم رسوایی به کنار پیاده‌روها را تایید کرده اما گفته است که با اقدام بموقع تکثیر این آثار با ناکامی مواجه شده است.سر تیپی گفته است که بعضی از این سی‌دی‌ها خالی بودند و بعضی دیگر هم حاوی تیزر فیلم بوده اند.

پس از آنکه در بهار سال گذشته فیلم‌ سینمایی خصوصی سر از پیاده‌رو‌های تهران درآورد و در بعضی نقاط نسخه‌های قاچاق فیلم سینمایی «گشت ارشاد» فروخته شد و در اقدامی مشابه فیلم سینمایی قلاده‌های طلا نیز به بساط دستفروشان و حتی فروشگاه‌های عرضه محصولات فرهنگی راه پیدا کرد، فروشندگان غیرمجاز محصولات فرهنگی در حرکتی شبیه به سال گذشته قصد داشتند که باز از این راه سودی به جیب بزنند و سینمای ایران را دچار زیان کنند. حال و پس از گذشت پنج‌سال از اقدامات خوب ستاد مبارزه با قاچاق محصولات فرهنگی به نظر می‌رسد یکی از مولفه‌های اصلی موفقیت چنین طرح‌هایی یعنی حفظ و تداوم طرح به خوبی قبل اجرایی نشده و زمزمه‌های قاچاق فیلم‌ها باز هم بلای جان سینمای ایران شده است. البته این در حالی است که پخش کننده فیلم سینمایی رسوایی با تایید ورود نسخه ای قاچاق با عنوان فیلم رسوایی در برخی نقاط تهران گفت: چند روز گذشته از سوی برخی از نزدیکان اخباری مبنی بر فروش فیلم در بساط دستفروشان شنیدم. متاسفانه نسخه ای که در بساط دستفروشان هست با دوربین فیلمبرداری شده و کیفیت خوبی ندارد. بعضی از این نسخه‌ها خالی هستند و در بعضی دیگر فقط تیزر فیلم وجود دارد. سرتیپی درباره اقدامات انجام شده به سینماپرس می‌گوید: با هماهنگی با نیروی انتظامی محل‌های فروش سی‌دی بساط دستفروشان به سرعت جمع‌آوری شد اما منتظر هستیم تا بعد از تعطیلات ایام فاطمیه اقدامات لازم را برای جلو گیری از بروز مشکلات مشابه انجام دهیم.مدیرعامل شرکت فیلمیران که پخش فیلم جدید ده نمکی را برعهده دارد درباره اتفاقات مشابه در سال های گذشته می‌گوید: متاسفانه برخی افراد سودجو با توجه به موفقیت یک فیلم در اکران دست به چنین کارهایی می زنند تا از این طریق بتوانند منابع مالی نامشروعی دست و پا کنند. وی با اشاره به فروش خوب رسوایی می‌گوید: فروش خوب فیلم در اکران نشان می دهد که مردم به نسخه با کیفیت آن روی پرده سینما اعتقاد بیشتری دارند تا اینکه بخواهند فیلم بی‌کیفیتی را در منزل تماشا کنند.سرتیپی در پایان افزود: امیدوارم این اتفاق در سال جدید دیگر تکرار نشود و همچون گذشته با درایت مسئولان در نیروی انتظامی و وزارت ارشاد شاهد چنین اتفاقاتی نباشیم.

تکذیب کپی غیرمجاز

با این حال دبیر ستاد حمایت و صیانت از محصولات فرهنگی و هنری با تکذیب عرضه کپی غیرمجاز فیلم‌های «رسوایی» و «حوض نقاشی» در تهران گفت: از ابتدای سال‌جاری بیش از 700هزار لوح فشرده را کشف و ضبط کرده‌ایم که این دو فیلم میان این آثار نیستند. سعید جابری انصاری در گفت‌وگو با فارس، درخصوص اخبار منتشر شده درباره عرضه کپی غیرمجاز دو فیلم سینمایی رسوایی و حوض نقاشی در پایتخت گفت: در ایام نوروز مأموران ستاد حمایت و صیانت از محصولات فرهنگی و هنری با همکاری نیروی انتظامی عملیات گسترده‌ای را در دو استان مازندران و تهران و مناطق غربی استان تهران انجام دادند که هیچ‌گونه گزارشی مبنی بر مشاهده عرضه لوح فشرده این دو فیلم به صورت غیرمجاز نداشته‌ایم. وی افزود: اگر هم‌چنین موضوعی صحت داشته باشد که بنده آن را رد می‌کنم، معلول یکسری علت‌هایی است که یک گروه کارشناسی برای آن باید تشکیل شود که تهیه‌کننده و سرمایه‌گذار باید از عاملان آن شکایت کنند و ما هم به‌عنوان ستاد حمایت و صیانت از محصولات فرهنگی و هنری تلاش خودمان را می‌کنیم که با کسانی که اقدام به چنین تخلفاتی می‌کنند، قاطعانه برخورد کنیم. دبیر ستاد حمایت و صیانت از محصولات فرهنگی و هنری در خاتمه اظهار داشت: تمام تلاش ما صیانت از آثار هنرمندان است و ستاد در سال جدید نیز با همکاری نیروی انتظامی تمام تلاش خود را خواهد کرد.

کد خبر 208780

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز