همشهری‌آنلاین: به گفته بسیاری از کارشناسان، آغاز روند نزولی قیمت اونس جهانی طلا انتظار بازگشت به کانال 1400 دلاری را تقویت کرده و باید دید در اولین روز کاری هفته بازار سکه و ارز تا چه میزان به این فاکتور موثر در تعیین قیمت واکنش نشان خواهد داد.

فارس نوشت: طی روزهای اخیر دلار و سکه در بازار نقدی روندی کاهشی به خود گرفته است و میلی برای افزایش هم ندارند.

22 فروردین ماه دلار در بازار داخلی با کاهش 25 تومانی به 3 هزار و 515 تومان رسید و در عین حال روند نزولی انس جهانی طلا آغاز شد و تا محدوده 1525 دلاری نیز رسید.

بر این اساس قیمت سکه تمام بهار آزادی در آخرین معاملات 25 فروردین ماه به یک میلیون و 390 هزار تومان رسید، نیم 712 هزار تومان و ربع 435 هزار تومان شد.

بر اساس این گزارش کارشناسان نیز نتیجه کاهش قیمت‌ها در بازار سکه و ارز داخل را عدم استقبال از سیاست‌های انبساطی بانک مرکزی ایالات متحده امریکا «فدرال رزرو» دانستند و پیش‌بینی کرده‌اند در صورت تداوم مخالفت‌ها، هر اونس طلای جهانی در مسیر 1500 بسنده نکرده و با افت 49 دلاری دیگر به 1400 می‌رسد.

از سوی دیگر برخی از فروش ذخایر طلای قبرس برای تأمین سهم خود از کمک مالی 10 میلیارد یورویی وام دهندگان بین‌المللی به دولت این کشور خبر داده اند و معتقدند با آغاز روند عرضه، هر اونس طلای جهانی تحت تأثیر آن کاهش می‌یابند.

22 فروردین ماه هر اونس طلای جهانی حداقل با 20دلار کاهش به محدوده 1564رسید که هم‌اکنون (تا لحظه تنظیم گزارش) با پشت سر گذاشت فراز و نسیب‌هایی به حدود 1540 دلار رسیده است.

با توجه به روند کاهش قیمت‌ها، انتظار از قیمت‌ها در بازار ارز و سکه قطعا کاهشی بوده و باید دید که در اولین روز کاری هفته‌ آینده قیمت‌ها تا چه میزان کاهش را به خود می‌بیند.

برخی دیگر از کارشناسان با بیان اینکه در صورت کاهش قیمت هر اونس طلای جهانی تا 1530 دلار راه برای ورود به کانال 1400 دلاری باز خواهد شد می‌گویند که انتظار از ادامه کاهش‌ قیمت‌ها بیشتر است.

کد خبر 208733
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز