همشهری آنلاین: آخرین روستای مناطق زلزله زده شنبه و طسوج برق دار شد. مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر گفت روستای بن بید با 40 خانوار به عنوان آخرین روستای زلزله زده برق دار شد.

آقای رضوی افزود علت تاخیر در برق دار شدن این روستا ریزش کوه و مسدود شدن راه دسترسی بود.

وی افزود اکنون شهر شنبه و 30 روستای تابعه آن برق دارند.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر با اشاره به فعالیت 46 گروه فنی و حفار در مناطق زلزله زده گفت : زلزله 130 میلیارد ریال به تاسیسات و شبکه برق در مناطق کاکی شنبه و طسوج آسیب زده است و پیش بینی می کنیم بازسازی این تاسیسات 45 روز ادامه داشته باشد.

همچنین ظرفیت مشترکان تلفن همراه در مناطق زلزله زده شنبه ، طسوج و کاکی دو برابر شد.

مدیر عامل شرکت مخابرات استان بوشهر گفت با توجه به افزایش جمعیت سیار و ساکن در مناطق زلزله زده شهرستان دشتی ظرفیت خدمات زیرساختی مشترکان تلفن همراه در این منطقه 2 برابر شده است.

آقای افتخاری افزود اکنون هیچ مشکلی برای ارتباط با مناطق زلزله زده وجود ندارد.

وی افزود : مشکل تلفن ثابت این مناطق نیز برطرف شده است.
مدیر عامل شرکت مخابرات گفت بین همه خانواده های ساکن شهر شنبه سیم کارت تلفن همراه اول و یک دستگاه گوشی رایگاه توزیع شده و در روستاهایی که تلفن همراه آنتن دهی داشته باشد نیز این کار انجام خواهد گرفت.

آقای افتخاری افزود همچنین با دایر کردن چندین خط تلفن ثابت رایگان در شهر شنبه تمهیدات لازم برای ارتباط مردم با دیگر مناطق فراهم شده است.

زلزله‌ای به بزرگی 6 و یک دهم ریشتر عصر سه شنبه بخش های شنبه و طسوج و کاکی شهرستان دشتی در جنوب استان بوشهر را لرزاند که باعث کشته شدن 37 تن و مصدومیت هزار و 50 نفر و تخریب سه هزار و 100 واحد مسکونی شد.

استاندار بوشهر گفت : زلزله‌زدگان شنبه و طسوج در شهرستان دشتی اسکان موقت شدند.

آقای حسنوند در حاشیه بازدید از مناطق زلزله زده شهرستان دشتی با بیان اینکه زلزله‌زدگان اسکان موقت شدند گفت برق 20 روستا قطع بوده که هم اکنون تمام روستاها برق‌دار شده‌اند.

وی افرود دو هزار و 500 انشعاب برق وجود داشته که 600 انشعاب آن معیوب شده بود.
آقای حسنوند با تاکید بر اینکه آب اهالی روستاهای زلزله‌زده هم اکنون وصل شده است گفت سه هزار و 100 خانه در شهرها و روستاهای زلزله‌زده کاکی و شنبه تخریب شده بوده که شامل 50 روستا می‌شود.

حسنوند افزود: برای بازسازی مناطق زلزله‌زده بنیاد مسکن خرید میلگرد و سیمان را آغاز کرده و به زودی به این منطقه منتقل می‌شود.

استاندار بوشهر افزود شرکت مخابرات ایران 600 سیم کارت همراه اول بین اهالی شهر شنبه به صورت رایگان توزیع کرده است تا شهروندان تا 2 ماه آینده بتوانند از این سیم کارت به صورت رایگان استفاده کنند.

حسنوند گفت سرویس بهداشتی و جمع‌آوری زباله از مشکلات اهالی است که تا در اسرع وقت این مشکل حل می‌شود.

کد خبر 208719
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز