همشهری آنلاین: رییس جمهور کشورمان به منظور افتتاح چند طرح مهم از جمله بهره‌برداری از بدنه سدهای گاران و سورال و آبگیری سدهای زیویه و آزاد با ورود به فرودگاه سنندج مورد استقبال مسئولان محلی قرار گرفت.

احمدی‌نژاد

به گزارش واحد مرکزی خبر،‌ همچنین افتتاح 10 هزار واحد مسکن مهر از طریق ارتباط ویدیو کنفرانس با شهر بیجار از برنامه‌های پیش از ظهر رییس جمهور در استان کردستان بود.

بعد از ظهر هم احمدی‌نژاد بخش بخار نیروگاه سیکل ترکیبی سنندج را افتتاح خواهد کرد.

در این سفر، معاون اول رییس جمهور و وزرای راه و شهر سازی و نیرو آقای احمدی نژاد را همراهی خواهند کرد.

در مراسم استقبال از آقای احمدی نژاد، جمعی از مسئولان محلی حضور داشتند.

افتتاح سد مخزنی گاران

ایسنا نوشت: با حضور رییس‌جمهور در شهرستان مریوان، سد گاران در استان کردستان به عنوان یکی از طرح‌های مهر ماندگار کشور افتتاح شد.

محمود احمدی‌نژاد پیش از ظهر امروز (جمعه) پس از افتتاح سد گاران و بازدید از بخش‌های مختلف آن با توضیحات و گزارشات دست‌اندرکاران ساخت این سد، در جریان روند تکمیل و مزیت‌های این پروژه برای مردم منطقه قرار گرفت.

سد گاران به عنوان یکی از طرح‌های ملی کشور با ارتفاع 62 متر از پی و حجم قابل تنظیم مخزن 100 میلیون متر مکعب در 20 کیلومتری شمال شرقی شهرستان مریوان قرار دارد.

آغاز آبگیری سد زیویه کامیاران

سد خاکی زیویه با ارتفاع 52 متر از پی و با هسته رسی در 26 کیلومتری شمال غربی کامیاران با حضور رئیس جمهور امروز آبگیری شد.

به گزارش واحد مرکزی خبر،‌ این سد علاوه بر تامین آب 2 هزار و 500 هکتار اراضی کشاورزی ، توسعه کشاورزی ، افزایش اشتغال و بهبود وضعیت دامداری را در منطقه موجب می شود.

این سد امکان ذخیره 17 تا 20 میلیون متر مکعب آب برای روستاهای منطقه را دارا ست.

استان کردستان دارای رودخانه های پرآب و منابع غنی روان آب است که از چند سال اخیر برای جلوگیری از خروج این سرمایه ملی، توسعه کشاورزی و دامپروری و اشتغالزایی، ساخت 11 سد در دستور کار قرار گرفته است.

یکی از این سدها، سد زیویه شهرستان کامیاران است که از سال 84 عملیات اجرایی آن آغاز و برای آن 360 میلیارد ریال هزینه شد.

کد خبر 208659
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز