پنجشنبه ۲۲ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۸:۳۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: پلیس فنلاند اعلام کرد، نام رئیس‌جمهوری روسیه به اشتباه در فهرست محرمانه مجرمان پلیس فنلاند قرار گرفت؛ امری که قاعدتا می‌توانست باعث دستگیری او در مرز فنلاند شود.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، پایگاه تلویزیونی MTV 3 روز چهارشنبه گزارش داد که نام ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه، به دلیل تماس با گروه "نایت ولوز"، گروه خلافکاران موتورسیکلت سوار روسی، در این فهرست قرار گرفته بود، هر چند او مظنون به جنایتی در فنلاند نبود اما رابین لاردوت، سخنگوی پلیس ملی فنلاند گفت، در تنظیم این فهرست اشتباه صورت گرفته و اسم پوتین از لیست حذف شده است.

لاردوت افزود: هیات پلیس ملی فنلاند این موضوع را در دست بررسی قرار داده و به این نکته پی برده که این اسم به اشتباه در فهرست ثبت شده بود و ما نمی‌دانیم این اسم چگونه در این لیست قرار گرفت. وی از اظهارنظر بیشتر خودداری کرد.

درج اسم پوتین در این لیست می‌تواند منشا تنش در روابط دو جانبه شود.

پایوی راسانن، وزیر کشور فنلاند که وزارتخانه او بر پلیس نظارت می‌کند به خاطر این ثبت اشتباه صادقانه از پوتین عذرخواهی کرد.

پلیس فنلاند اظهار داشت، محتویات این فهرست شامل اطلاعاتی در خصوص افرادی است که مظنون به جرایمی هستند که مجازاتش زندان بوده و افراد مظنون به مشارکت در جرایم دارای مجازات بیش از شش ماه حبس و همین طور افرادی است که قاچاق مواد مخدر می‌کنند.

میکو پاترو، رئیس نیروی پلیس ملی فنلاند نیز به خاطر گنجانده شدن "اشتباه" اسم پوتین در پایگاه داده‌های مجرمان عذرخواهی کرد و در بیانیه‌ای گفت: اتفاقاتی از این قبیل بی‌نهایت استثنایی است و تحت هیچ شرایطی قابل پذیرش نیست.

کد خبر 208613
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز