همشهری آنلاین: نماینده اتحادیه اروپا در غزه اعلام کرد رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا خواستار آغاز مذاکره برای آزادی العیساوی از زندان شده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری فلسطینی معا، خانواده سامر العیساوی، اسیر فلسطینی که بیش از 8 ماه در اعتصاب غذا به سر می‌برد با ارسال نامه‌ای به اتحادیه اروپا خواستار آزادی وی از زندان شدند.

این خانواده فلسطینی نامه خود را به دفتر «هتیم عبدالغدیر»، نماینده اتحادیه اروپا در بیت المقدس که پیش از این مسئول امور بیت المقدس بود تحویل دادند.

این نامه از بی تفاوتی اتحادیه اروپا نسبت به وضعیت العیساوی در زندان انتقاد کرده است.

چندین تن از نمایندگان احزاب ملی و اسلامی فلسطین به همراه خانواده های اُسرای فلسطینی در زمان تحویل نامه حضور داشتند.

عبدالغدیر با بیان اینکه اسرائیل می بایست ظرف 48 ساعت به این نامه پاسخ گوید افزود: کاترین اشتون، رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا در تماس با رژیم صهیونیستی خواستار آغاز مذاکره برای آزادی العیساوی از زندان شده است.

این در حالی است که وزرات امور اُسرا در فلسطین روز دوشنبه اعلام کرده بود العیساوی جلسات آتی دادگاه اسرائیل برای بررسی پرونده خود را تحریم کرده است. مسئولین زندان عوفر پیشتر اعلام کرده بودند جلسه دادگاه در تاریخ 9 می برگزار خواهد شد.

وضعیت سلامت سامر العیساوی، مبارز اسیر فلسطینی وخیم گزارش شده بطوریکه ضربان قلب او تا 30 بار در دقیقه کاهش یافته و وی تنها مواد قندی در سرم های خوراکی دریافت می کند. پزشکان وضعیت او را در حالت کما و احتضار توصیف کرده اند.

العیساوی که از اول آگوست سال گذشته میلادی در اعتصاب به سر می برد، 27 فوریه به مرکز درمانی کاپلان منتقل شد.

این مبارز فلسطینی از جمله اُسرایی است که در فرایند مبادله با گیلعاد شالیت، سرباز اسرائیلی آزاد شد اما مدت کوتاهی پس از آزادی مجدد دستگیر شد.

کد خبر 208403
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مجامع‌ جهانی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز