همشهری آنلاین: دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، مهمترین مصوبات سال جدید این شورا را بیان کرد و گفت: اساسنامه دانشگاه معارف و کلام اسلامی(علامه حلی) به تصویب نهایی شورای عالی انقلاب فرهنگی رسید.

به گزارش خبرگزاری مهر، نخستین جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال 1392 به ریاست آیت‌الله آملی لاریجانی برگزار شد.

محمدرضا مخبر دزفولی، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص مصوبات جلسه 732 شورای عالی انقلاب فرهنگی، گفت: برخی از مصوبات که در شورای معین شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال گذشته به تصویب رسیده بود در این جلسه به تصویب نهایی رسید.

تصویب اساسنامه دانشگاه معارف و کلام اسلامی(علامه حلی)

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در این باره اظهار داشت: اساسنامه دانشگاه معارف و کلام اسلامی(علامه حلی) به تصویب نهایی شورای عالی انقلاب فرهنگی رسید، این دانشگاه با هدف تربیت استادان و محققان در زمینه علوم و معارف اهل بیت(ع) به‌ویژه شیعه‌شناسی تشکیل شده است و تربیت محققان برای پاسخگویی به شبهات کلامی و اعتقادی از دیگر اهداف تاسیس این دانشگاه است.

اختصاص سهمیه به جانبازان قطع نخاعی در مقطع تحصیلات تکمیلی بدون آزمون

مخبر دزفولی همچنین از تصویب نهایی اختصاص سهمیه به جانبازان قطع نخاعی در مقطع تحصیلات تکمیلی بدون آزمون خبر داد و گفت: امیدواریم هر چه سریع‌تر آئین‌نامه‌های لازم در این زمینه در وزارتخانه‌های علوم و بهداشت تهیه شود تا از سال جدید تحصیلی شاهد اجرایی شدن این مصوبه باشیم.

تشکیل کمیته‌ای برای تحقق عناوین نامگذاری شده برای هر سال

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی همچنین با اشاره به نامگذاری سال جدید به نام سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی، اظهار داشت: شورای عالی انقلاب فرهنگی درخصوص نامگذاری هر سال توسط مقام معظم رهبری در سال گذشته مباحثی را مطرح کرده بود و در ادامه مباحث گذشته مقرر شد کمیته‌ای ویژه این موضوع را پیگیری کند.

به گفته وی این کمیته موظف است تا هر سال گزارش میزان تحقق عناوین نامگذاری شده برای سال را از دستگاه‌های گوناگون دریافت کرده و مرجعی برای سنجش میزان تحقق نامگذاری صورت گرفته باشد که گزارش این کمیته مبنایی برای کارهای سال آتی خواهد بود.

اختصاص سهمیه برای داوطلبان مناطق زلزله زده آذربایجان غربی

رئیس ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور همچنین با اشاره تصویب اختصاص سهمیه برای داوطلبان مناطق زلزله زده آذربایجان غربی در جلسه شورای معین شورای عالی انقلاب فرهنگی از تصویب نهایی این مصوبه در جلسه امشب شورای عالی انقلاب فرهنگی خبر داد.

مخبر دزفولی گفت: این سهمیه به مدت 5 سال برای داوطلبان مناطق زلزله زده اهر، هریس و ورزقان اجرایی خواهد شد و امیدواریم این مصوبه تسکینی بر آلام و رنج‌های داوطلبان این مناطق باشد.

بررسی گزارش شورای تحول و ارتقای علوم انسانی

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران در ادامه اعلام مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی، به تحول علوم انسانی هم اشاره کرد و در این باره از گزارش جدید حداد عادل، رئیس کمیته شورای تحول علوم انسانی خبر داد.

 

کد خبر 208379

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز