حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پی حادثه تلخ زلزله در استان بوشهر با صدور پیامی برای خسارت دیدگان و بازماندگان این حادثه صبر و اجر مسالت کردند.

زلزله بوشهر

در این پیام آمده است: با تاسف و اندوه خبر زلزله در استان بوشهر و تلفات و خسارتهای انسانی آن را دریافت کردم. با دعا و درخواست رحمت و مغفرت الهی برای درگذشتگان و شفای آسیب دیدگان و صبر و اجر برای بازماندگان، از نماینده ی محترم ولی فقیه و مسئولان محترم در استان و نیز مسئولان ذیربط در مرکز و غیره می‌خواهم که همه کوشش خود را برای نجات آسیب دیدگان و پشتیبانی خسارت یافتگان بکار برند و امیدوارم مردم عزیز از همه جای کشور نیز مانند همیشه نقش درخشان خود را در کاستن از رنج مصیبت دیدگان ایفا کنند.

زلزله 6.1 ریشتری، دشتی بوشهر را لرزاند

گروه شهرستان‌ها: بعدازظهر روز گذشته زمین لرزه شدید، شهرهای خورموج، کاکی و شنبه واقع در شهرستان دشتی استان بوشهر را لرزاند. مقارن ساعت 16 و 22 دقیقه روز سه‌شنبه زمین لرزه‌ای به قدرت شش و یک دهم در مقیاس ریشتر، شهرستان دشتی در استان بوشهر را به لرزه درآورد. شدت این زمین‌لرزه به حدی بود که ساکنان شهر بوشهر نیز آن را حس کرده و‌ وحشت زده از منازل خود بیرون آمدند.

پس از این زمین لرزه چند پس لرزه مجددا منطقه را به لرزه درآورد که شدت یکی از پس لرزه‌ها پنج و دو دهم ریشتر بود. حسین درخشان، سخنگوی سازمان هلال‌احمربه همشهری گفت: تا عصر دیروز امدادگران به دست‌کم 600نفر که در زمین‌لرزه مصدوم شده بودند، خدمات دادند. از این میان 50نفر به‌دلیل شدت جراحات، در بیمارستان بستری و بقیه به‌صورت سرپایی مداوا شدند.

وی ادامه داد: بررسی‌ها تا عصر دیروز نشان داد که زمین لرزه به 200خانوار خسارت وارد کرده و منازل آنها از حداقل 20درصد به بالا تخریب شده است. به گفته درخشان، بیشتر خسارات این زمین لرزه به بخش‌های شنبه و کاکی وارد شده است.‌ خبرگزاری فارس تا عصر دیروز گزارش کرد که در این زلزله31 نفر جان باخته‌اند. ‌همچنین برخی گزارش‌های دیگر حاکی از آن است که هیچ‌گونه خسارتی متوجه نیروگاه بوشهر نشده است.

کد خبر 208287
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز