همشهری آنلاین: مراسم یادبود زنده یاد دکتر محمود عبادیان از استادان حوزه فلسفه هنر و زیبا شناسی که 12 فروردین 92 به دلیل کهولت سن دار فانی را وداع کرده بود، جمعه 23 فروردین در سالن استاد "جلیل شهناز" خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود.

به گزارش همشهری آنلاین، در این مراسم که با حضور خانواده آن مرحوم، هنرمندان و پیشکسوتان ادبی کشور همچون استاد «غلامحسین صدری افشار» (نویسنده و مترجم)، دکتر «حسن عشایری» (نویسنده و پژوهشگر)، دکتر «اصغر دادبه» (ادیب و محقق عرفان و فلسفه)، دکتر «محمد ضیمران» ( پژوهشگر)، «بابک احمدی» (پژوهشگر)، دکتر «خسرو پارسا» (مترجم و پژوهشگر فلسفه)، «حسن قاضی مراد» (مترجم و پژوهشگر جامعه شناسی) برگزار می‌شود، زندگینامه و آثار هنری این هنرمند فقید مورد بررسی قرار می‌گیرد.

دکتر «محمود عبادیان» متولد یکم فروردین ۱۳۰۷ است که ۱۲ فروردین ۱۳۹۲ در تهران به دلیل کهولت سن دارفانی را وداع گفت.

«محمود عبادیان»، عضو هیات علمی دانشگاه مفید قم و عضو گروه فلسفه فرهنگستان هنر ایران بود.

وی دوره دکترای «تاریخ فلسفه عمومی» را در دانشگاه چارلز پراگ (۱۹۶۱) و دکترای «فلسفه کلاسیک آلمان» را در دانشگاه هامبورگ (۱۹۷۸) گذراند و در طی حیات خود بیش از ۳۰ عنوان کتاب فلسفی و ادبی را ترجمه یا تالیف کرده است.

علاقمندان برای حضور در مراسم یادبود زنده یاد دکتر «محمود عبادیان» می‌توانند از ساعت 17 تا 19 روز یاد شده به تالار استاد "جلیل شهناز" خانه هنرمندان واقع در خیابان آیت الله طالقانی، خیابان ایرانشهر، خیابان شهید موسوی شمالی، خیابان برفروشان، باغ هنر مراجعه کنند.

www.iranartists.org

 

کد خبر 208088

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز