دوشنبه ۱۹ فروردین ۱۳۹۲ - ۰۶:۲۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: مردی آفریقایی با کمک گرفتن از چند بادکنک هلیومی برفراز جزیره ای که در دوران نژادپرستی تبعید‌گاه و زندان نلسون ماندلا به شمار می‌رفت به پرواز در‌آمد.

بادکنک

بر اساس گزارش دیسکاوری،‌ مت سیلور والانس روز گذشته با استفاده از چند بادکنک هلیومی بر فراز جزیره تیبل بی،‌ تبعید‌گاه و زندان سابق نلسون ماندلا پرواز کرد.

این سفر 6 کیلومتری بادکنکی به منظور جمع‌آوری کمک مالی برای بیمارستان کودکان انجام شده و اولین پرواز بادکنکی است که برفراز این منطقه تاریخی انجام می‌گیرد. این مرد 37 ساله برای یک ساعت درحالی که دسته‌ای از بادکنک‌های بزرگ رنگی را به دست داشت، برفراز اقیانوس اطلس معلق بود. وی برای کنترل پروازش از کیسه های آب و ماشین هوا استفاده می‌کرد.

بادکنک

وی پس از رها کردن بادکنک‌ها بر روی سکویی لاستیکی در فاصله 300 تا 400 متری از ساحل فرود آمد. برای بلند کردن این مرد 37 ساله از زمین،‌160 بادکنک هلیومی مورد استفاده قرار گرفت که 35 بادکنک در طول سفر به منظور کنترل مسیر و ارتفاع توسط والانس ترکیدند.

بادکنک

این ماموریت پرخطر موفق به جمع‌آوری 1.1 میلیون دلار برای بیمارستان کودکان نلسون ماندلا در ژوهانسبورگ شد. تاکنون 12 پرواز بادکنکی مشابه دیگر در جهان انجام شده‌است که دو مورد از آنها منجر به مرگ گزارش شده‌است.

کد خبر 207895
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز