یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۸۶ - ۱۶:۱۲
۰ نفر

گروه بین‌الملل: صدراعظم آلمان و رئیس‌جمهور آمریکا دوشنبه 30 آوریل(10 اردیبهشت) در واشنگتن دیدار می‌کنند.

در این سفر قرار است قرارداد همکاری تجاری اتحادیه اروپا وآمریکا به امضا برسد و علاوه بر آن قراردادی برای هماهنگ کردن قیمت برای سفر‌های هوایی نیزمورد تایید قرارگیرد. رییس کمیسیون اروپا مانوئل باروزو نیز برای شرکت در این نشست درآمریکا به سر می‌برد.

به گزارش خبرگزاری آلمان در دیدار مرکل با بوش موضوع‌های بین‌المللی نیز به بحث گذارده خواهد شد.در آستانه سفر مرکل به آمریکا حزبهای مخالف در پارلمان آلمان از مرکل خواستند در مورد موضوع استقرار موشکهای‌آمریکا در اروپا نیز با بوش گفتگو کند.

این حزبها مخالف سامانه موشکی‌آمریکا در اروپا هستند. صدراعظم آلمان در آستانه سفرش به واشنگتن در مصاحبه‌ای با روزنامه بیلد ام زونتاک گفت که امضای قرارداد با آمریکا بر علیه کشورهای دیگری نیست و فقط نشان دهنده پیشرفت در روابط دوجانبه است.

موضوع استقرار سامانه موشکی‌آمریکا در آلمان شکاف در بین احزاب ائتلافی در آلمان را نیز تشدید کرده است و بر خلاف حزب دمکرات مسیحی مرکل و حزب سوسیال مسیحی،حزب سوسیال دمکرات این اقدام امریکا را دامن زدن به جنگ سردی دوباره می‌پندارد.

حزب سوسیال دمکرات که اکنون در نظرسنجی‌ها پس از دموکرات مسیحی قرار گرفته است، امیدوار است با توجه به مخالفت افکار عمومی‌در آلمان نسبت به استقرار سامانه موشکی آمریکا، بتواند در انتخابات پیش روی ایالتی آرای بهتری را به دست آورد.

کد خبر 20789

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز