یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۸۶ - ۱۵:۴۹
۰ نفر

گروه حوادث: با گذشت بیش از 48 ساعت از ناپدید شدن 2کوهنورد حرفه‌ای که برای صعود به ارتفاعات دارآباد رفته بودند، تلاش‌ها برای اعزام بالگرد امداد بی‌نتیجه مانده‌است.

صبح جمعه 7 اردیبهشت، 2کوهنورد برای صعود به قله دارآباد عازم این منطقه کوهستانی شدند.

اما یک روز بعد، در حالی که هوا کاملا تاریک شده و از این 2 کوهنورد خبری نبود، ماجرای ناپدید شدن کوهنوردان به هلال احمر اطلاع داده شد. تیم امدادی هلال احمر که برای عملیات جست‌وجو عازم ارتفاعات دارآباد شده بود، ساعتی بعد به علت بدی شرایط جوی عملیات جست‌وجو را متوقف کرد و این در حالی بود که دوستان این 2 کوهنورد و یک تیم از امدادگران آتش‌نشانی برای عملیات جست‌وجو وارد عمل شدند.

روز گذشته این 2 تیم عملیات جست‌وجو در ارتفاعات دارآباد را آغاز کردند اما نتوانستند اثری از کوهنوردان پیدا کنند. از سوی دیگر خانواده این 2 کوهنورد نیز برای اعزام بالگرد امداد به ارتفاعات دارآباد تلاش گسترده‌ای را آغاز کردند اما هلال‌احمر و نیروی انتظامی حاضر به اعزام بالگرد برای عملیات جست‌وجو نشدند.

دکتر علیرضا پرند، معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر در خصوص اعزام بالگرد امدادی به منطقه به ایسنا، گفت: امکان اعزام بالگرد هلال‌احمر به دلیل نداشتن توانایی پرواز در ارتفاعات کوهستانی وجود ندارد.

وی افزود: بالگردهای امداد کوهستان باید دارای شرایطی ویژه از جمله دو موتوره بودن باشند که متاسفانه 7 فروند بالگرد امدادی سازمان امداد و نجات هلال‌احمر این شرایط را ندارند اما بالگردهای اورژانس و هوانیروز شرایط امداد در کوهستان را دارند.

همچنین فدراسیون کوهنوردی نیز با بیان اینکه بودجه‌ای برای عملیات جست‌وجو ندارد اعلام کرد که تنها می‌تواند از مردم برای شرکت داوطلبانه در این عملیات کمک بخواهد.

کد خبر 20786

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز