همشهری آنلاین: پوستر و آنونس جدیدترین ساخته اصغر فرهادی به نام «گذشته» با بازی «علی مصفا»، «برنیس بژو» و «طاهر رحیم» منتشر شد.

فیلم ایرانی

به گزارش ایسنا، پوستر و آنونس فیلم «گذشته» جدیدترین فیلم اصغر فرهادی پس از فیلم برنده اسکار «جدایی نادر از سیمین» در حالی منتشر شد که نامزدهای نخل طلای جشنواره کن 2013 طی روزهای آینده اعلام خواهند شد و احتمال حضور این فیلم در بخش رقابتی این رویداد سینمایی زیاد است.

علاوه‌ بر «برنیس بژو» (بازیگر نامزد اسکار و گلدن‌گلوب و برنده‌ سزار با فیلم «هنرمند») و همچنین «طاهر رحیم» (برنده جایزه سزار با فیلم «پیام‌آور»)، بازیگران دیگری چون «علی مصفا»، «پائولین بورلت»، بازیگر بلژیکی فیلم معروف «زندگی صورتی»، «الیس آگویس»، «ژان جستین» ،«سابرینا وازانی» و«بابک کریمی» در این فیلم، مقابل دوربین محمود کلاری رفته‌اند.

«کلود لنوار» 72 ساله که سابقه طراحی صحنه سه فیلم «قرمز»، «آبی» و «سفید» کریستوف کیشلوفسکی را در کارنامه خود دارد، طراحی صحنه «گذشته» را انجام می‌دهد.

در این فیلم (علی مصفا) پس از اختلاف طولانی با همسرش (برنیس بژو) وی را رها کرده و به ایران برمی‌گردد و همسرش با مردی فرانسوی (طاهر رحیم) آشنا می‌شود و آن مرد وارد زندگی‌اش می‌شود.

در همین حال است که او به شوهرش در ایران نامه می‌نویسد و از او تقاضای طلاق می‌کند. مرد به فرانسه برمی‌گردد و فردی جدید را در خانه‌اش با دو بچه‌اش می‌بیند و داستان ادامه می‌یابد.

ششمین ساخته‌ بلند اصغر فرهادی روز پانزدهم می همزمان با آغاز جشنواره فیلم کن در فرانسه اکران خواهد شد.

 

کد خبر 207683

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز