همشهری آنلاین: مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت ارشاد با تاکید بر لزوم درج اطلاعات صحیح خبرنگاران در سایت «سمان» برای استفاده در برخی موارد رفاهی از جمله دریافت هدیه رئیس جمهور به مناسبت روز خبرنگار گفت که این هدیه پس از تصحیح مواردی مانند شماره حساب اشتباه، به آن دسته از خبرنگارانی که از دریافت آن جا مانده‌اند، تعلق خواهد گرفت.

هدیه رئیس جمهور

پدرام پاک آئین، مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره نحوه پرداخت هدیه پایان سال 1391 رئیس جمهور به خبرنگاران گفت: همه خبرنگارانی که علاوه بر اطلاعات شخصی سجلی، تصویر گواهی اشتغال به کار خودشان را در یک رسانه معتبر و دارای مجوز از هیئت نظارت بر مطبوعات و خبرگزاری‌ها، در سامانه «سمان» ثبت کرده بودند، در فهرست خبرنگاران مشمول دریافت هدیه رئیس جمهور قرار گرفته‌اند.

وی تاکید کرد: در واقع، ملاک اعطای این هدیه صرف نظر از سایر موارد مربوط به پرونده هر خبرنگار، ثبت تصویر گواهی اشتغال به کار مستمر در یک رسانه در سامانه مذکور بوده است چرا که این سامانه برای احراز هویت خبرنگاری و روزنامه‌نگاری یک نفر، نیاز به یک ملاک مشخص داشته و تمام کسانی که اطلاعیه‌های ما در طول سال گذشته را در این زمینه مورد توجه قرار داده‌اند و گواهی مذکور را در سایت ارائه کرده‌اند، این هدیه را دریافت کرده‌اند.

این مقام مسئول در معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد با بیان اینکه این هدیه بر اساس تعریفی که این معاونت از خبرنگار ارائه داده، پرداخت شده است، افزود: خبرنگار کسی است که به صورت مستمر در یک رسانه دارای مجوز رسمی از هیئت نظارت بر مطبوعات و خبرگزاری‌ها مشغول به کار است و در واقع، شغل اصلی او خبرنگاری است و این متفاوت است با کسی که به صورت مقطعی و یا با ارائه مطلب با یک رسانه همکاری می‌کند.

پاک آئین گفت: یکی از مراحل ثبت نام خبرنگاران از ابتدای راه‌اندازی سامانه «سمان»، ارائه گواهی اشتغال به کار بوده است. لزوم احراز هویت یک خبرنگار در هر مورد رفاهی و مواردی مانند هدیه رئیس جمهور، امری بدیهی است و نیازی به اطلاع‌رسانی مکرر در این زمینه نیست.

وی در عین حال یادآور شد: به آن دسته از خبرنگاران و روزنامه‌نگارانی که شماره حساب خود را در سامانه «سمان» اشتباه وارد کرده‌اند، این فرصت داده می‌شود که شماره حساب صحیح خود را ثبت کنند و ما هم ضمن اطلاع‌رسانی این مورد به آنها از طریق تلفن، لیستی جدید از آنها تهیه و برای دریافت هدیه روز خبرنگار در سال 1391 رئیس جمهور، به نهاد ریاست جمهوری ارسال خواهیم کرد.

مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: این کار از اولین روز بعد از تعطیلات نوروز شروع شده و همکاران ما در اداره امور خبرنگاران در حال برطرف کردن این ایرادات هستند تا یک فهرست دیگر از خبرنگاران برای دریافت هدیه تهیه و به نهاد ریاست جمهوری ارسال شود.

حمید بقایی معاون اجرایی رئیس جمهور پس از آخرین نشست هیئت دولت در سال 91 در جمع خبرنگاران از پرداخت هدیه رئیس جمهور به خبرنگاران خبر داد و گفت: مبلغ هدیه ریاست جمهوری 400 هزار تومان است که به حساب خبرنگاران واریز می‌شود.

بر اساس این گزارش، هدیه سال 91 رئیس جمهور به خبرنگاران به حساب تعداد کثیری از آنها واریز شده اما هنوز تعدادی از خبرنگاران و روزنامه‌نگاران این هدیه را دریافت نکرده‌اند و این در حالی است که هدیه مذکور به حساب برخی افراد شاغل در رسانه‌ها که عنوان خبرنگار ندارند و در مشاغل اداری و خدماتی آنها مشغول به فعالیت هستند، واریز شده است.

همچنین در تماس خبرنگار مهر با اداره امور خبرنگاران، مسئولان این حوزه از رفع اشکالات پرونده برخی خبرنگاران در سامانه «سمان» و از جمله تصحیح شماره حساب اشتباه ثبت شده تعدادی از آنها در این سامانه و تهیه لیستی از آنها برای ارسال به نهاد ریاست جمهوری برای دریافت هدیه رئیس جمهور خبر دادند.

کد خبر 207621
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار رسانه و روزنامه‌نگاری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز