همشهری آنلاین: معاون سیاسی امنیتی استاندار اصفهان، گفت: کشاورزان می‌توانند سه ماه از آب رودخانه زاینده‌رود برای کشت بهاره استفاده کنند.

زاینده رود

ایسنا نوشت: محمد مهدی اسماعیلی به رهاسازی آب پشت سد زاینده‌ رود در بستر رودخانه از شامگاه پنج‌شنبه هفته گذشته (15 فروردین) اشاره کرد و افزود: با توجه به مطالبه جدی کشاورزان برای انجام کشت بهاره و بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده در وزارت نیرو آب در بستر رودخانه زاینده‌رود جریان یافته است.

وی با بیان اینکه به دلیل حضور مسافران و گردشگران در مناطق بالادست رودخانه ابتدا آب با دبی پایین در رودخانه رها‌سازی شد، اظهار کرد: ولی از بعد از ظهر روز جمعه و با توجه به بازگشت مسافران و تخلیه بستر رودخانه آب با دبی بالاتری در رودخانه جاری شد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار اصفهان با اشاره به اینکه طبق برآوردهای انجام شده آب رودخانه شامگاه یکشنبه و یا صبح دوشنبه به شهر اصفهان می‌رسد، اظهار کرد: آب در بستر رودخانه برای انجام کشت بهاره بیش از سه ماه جریان خواهد داشت.

اسماعیلی با بیان اینکه تمام تلاش خود را برای نگهداری دایم آب در رودخانه انجام خواهیم داد، افزود: چنانچه شهرداری اصفهان بتواند به تعهدات خود در راستای ساماندهی بستر رودخانه زاینده‌رود در سطح شهر اصفهان جامه عمل بپوشاند می‌توانیم آب را برای همیشه در بستر رودخانه زاینده‌رود در سطح شهر اصفهان داشته باشیم.

وی به آخرین وضعیت آب پشت سد زاینده‌رود نیز اشاره کرد و گفت: در حال حاضر بیش از 350 میلیون متر مکعب آب پشت سد زاینده‌رود جمع‌آوری شده است و پیش‌بینی می‌شود که آب شرب نیز بدون هیچ گونه مشکلی مدیریت شود.

کد خبر 207592
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز